Gratis toeristenvisa tot aan Maart 2010

Free tourist visas between June 25, 2009 and March 2010

BANGKOK (thaivisa.com): – Continuing its efforts to expedite the revival of the Thai travel and tourism industry, the Royal Thai government has agreed to exempt the fee for tourist visa applications, effective 25 June 2009 to March 2010.

All foreigners who apply for Tourist Visa at the Royal Thai Embassies and the Royal Thai Consulates-General worldwide will be exempted from tourist visa fee from 25 June 2009 to March B.E.2553 (2010).

Such arrangement is for Tourist Visa single entry only.

– Ministry of Foreign Affairs, Bangkok 2009-06-24

Bron: Thaivisa

zo dat is aardig dat is een best lange tijd dan. Zeker veel succes mee gehad.

gr van Moira

**Free visa plan backfires on Thai honorary consulates
**(IMG:http://www.phuketgazette.net/newsimages/phuket-Visa-for-Thailand-Photo-courtesy-Siam-Legal-1-cLfkVGc.jpg)
Free tourist visas is a threat to the future
of the Royal Thai Honorary Consulates.
Photo courtesy of Siam Legal

PHUKET CITY: – The future of honorary Thai consulates around the world is in doubt following the Thai government’s move to waive tourist visa fees until March 2010.

The Thailand Ministry of Foreign Affairs yesterday announced that as of today all foreigners applying for single-entry tourist visas at Thai embassies, consulates and honorary consulates will be exempt from fees.

Yet some honorary Thai consulates fear the move will cost them millions of baht in lost visa revenue and could result in their closure.

Alan Taylor, Honorary Thai Consul in Hull, UK, said unlike embassies and consulates, the 450 honorary consulates worldwide relied on the money they bring in selling visas.

“We won’t be closing but some will certainly be closing their doors,” he said.

William Dunn, Honorary Thai Consul in Brisbane, Australia, said those offices that relied heavily on tourist visa revenue would be worst affected.

The Ministry of Foreign Affairs in Bangkok today told the *Gazette *that the Thai government would reimburse any lost income.

This was news to Mr Taylor.

“We’ve had no contact whatsoever,” he said. “No money has been offered and we’ve been told nothing.”

Earlier this year visa fees were waived between March 5 and June 4.

Both Mr Dunn and Mr Taylor said they saw no money from the Thai government for lost income during this period.

Mr Dunn had doubts his office would be reimbursed.

“They have talked about it but they won’t do it,” he said. “For a start I don’t think the money situation’s too good.”

Mr Taylor said the Hull office would have to look at ways of mitigating a “huge drop in visa income”.

“Numbers of applicants are unlikely to drop. If anything they will increase dramatically because people will get something for nothing,” he said.

Writing on the ThaiVisa.com web forum, a spokesperson for the Honorary Thai Consulate in Calgary, Canada, said, “This decision, as well as the previous decision waiving tourist visa fees for 90 days, has been a great disappointment to us here in Calgary. It seems as if Thailand is attempting to get rid of all honorary consulates around the world, no matter how helpful and successful they have been…”

“This is a very sad blow to all honorary consulates,” the spokesperson said. (IMG:http://www.phuketgazette.net/images/spacer.gif)

http://www.thaivisa.com/forum/pics/pglogo.jpg
– Phuket Gazette 2009-06-25

Zeg nou eerlijk: Is het verkrijgen van een gratis toeristen-visum, 60 dagen single entry nu werkelijk een reden om eerder te besluiten naar Thailand te gaan? Gaat dat nu werkelijk om die Euro 25?

Zou het misschien meer helpen als de politieke situatie ronduit stabiel zou zijn, de shit in het Zuiden ophield, het verkrijgen van verblijfsstatussen zowiezo eenvoudiger zou zijn, de corruptie op zou houden, de criminaliteit binnen de perken zou blijven; kortom, zou het niet beter zijn op de langere termijn als Thailand gewoon weer een aantrekkelijk vakantieland zou zijn, zoals dat 10-15 jaar geleden was.

Het gratis weggeven van toeristenvisa is weer een typisch voorbeeld van hoe krom te Thai in zijn algemeenheid tegen de toerist aankijkt: Iemand die voor kortere tijd in Thailand verblijft en die op alle mogelijke manieren in die korte tijd van zoveel mogelijk cash af geholpen moet worden. Begrijpelijk, het is nu eenmaal business, maar of het helpt?

U slaat de spijker op zijn kop…

weet iemand of je dit visum ook nog op de airport kunt krijgen of moet je deze in nld aanvragen.

en later kom ik thailand nog weer in vanaf KL kan ik hier dan weer zo’n gratis visum aanvragen ?

dan zit ik niet met 14 dagen visum omdat ik over land binnen kom.

weet iemand of je dit visum ook nog op de airport kunt krijgen of moet je deze in nld aanvragen.

Op de luchthaven kun je als Nederlander geen visum krijgen.

en later kom ik thailand nog weer in vanaf KL kan ik hier dan weer zo’n gratis visum aanvragen ?

Ja, ambassade in KL

dus je kunt er meer dan 1 keer een krijgen.
dat zou mooi zijn want we zaten de 2de keer op net iets langer dan 14 dagen.

:dope:

nog even 1 vraagje hierover.

we zitten naar de vluchten met airasia te kijken en dan zou dit ook een mogelijkheid zijn.

wij komen eerst in thailand aan en gaan 3 dagen later naar KL. dus we krijgen gewoon een stempel.(gratis)

als we nou al zo’n gratis visum aanvragen in nld kunnen we die dan gebruiken als we over land thailand weer binnen komen of moet die dan perse in kl aangevraagd zijn als we via maleisie weer binnen komen.

wanneer wordt de visum voor 1jaar ook voor niets? eerst van 200,000bht naar 400,000bht
visum .
permaand is nu 1,980 bht goed is the thai
ik ben weg gestuurt omdat mijn dochter nog geen ID (thai)heeft
ik ben al ruim 1 jaar bezich om er een te verkrijgen omdat mijn vrouw is overleden
mijn dochter is in nederland geboren zij mijn dochter is nu 15jaar
ik zelf woon al 19jaar in thailand ik moet wel steeds een visum aan vragen ik mag hier niet blijven mijn kinderen wel!!
ik heb 3 kinderen 2 van hen zijn in thail geboren
ik ben in af wachting van een ID voor mijn eerste dochter; hij is al bijna klaar
op 17 aug jl wilde ik mijn visum verlengen,maar omdat de ID nog niet klaar is hebben MEASOT/tak.mij geen visum gegeven
zo dat ik nu na aldie jaren 19jaar. in overstee ben van af 16aug/tot heden3 sept =8500bht

//ik heb een uitkering van het U.W.V amst 35%=20.000/bht permaand met 3 kinderen en ik ziek moet zelf medc kopen/ school geld /kleeding/ huur/ licht /eten/ visum/ elke 2manden naar measot /
wat nu ?? het is echt zo wij hebben totaal geen geld meer ! eten op de pof hoe lang kan ik dit volhouden ja tot dat mijn geld weer komt op de 15/sept dan even alles afbetalen dan gaan we weer naar nul ,nul.
ik bedank daar voor het thaise gastvrijheid?(regeering) Wij zijn in nood!!
DIT WAT IK NU SCHRIJF IS GEEN! BEDEL BRIEF ECHT NIET IK WIL DIT ALLEEN EVEN KWIJT IK HEB NOG MEER MAAR DAT KOMT WEL EEN ANDERE KEER GROETJES VAN HAN? EN DE KINDEREN?SERENA?LESSLY?KELVIN. [EMAIL=“hjhandenheijer@gmail.com”]hjhandenheijer@gmail.com