Na verleden jaar 1 maand in Laos te zijn geweest denken we er nu aan om naar Vietnam te gaan.
Vooral het Noorden van Vietnam trekt ons erg aan. Waarbij we naar Ha Giang willen gaan om daar achter op de motor de 3 daagse loop te willen rijden.
Klopt het dat er 2 maanden (September en Oktober) " tam giac mach flower festival"is?
Weet iemand de exacte datum?
Het verhuurbedrijf zegt namelijk dat het beter is om in September te komen omdat dat er dan een Engels sprekende driver beschikbaar is. En omdat het weer dan beter is?
Ons plan was eigenlijk begin Oktober daar te zijn
Hi Shelly,
ik begreep via Ton dat jullie mogelijk naar Con Dao gaan,klopt dat ? We overwegen nl in feb te gaan, zou je mij wat tips willen geven, bv vervoer (ik denk vietnam airlines) en of het wel aan te raden is.
Hoor ht heel graag. alvast dank !
Hoi Shelly! Rond december - februari start in Vietnam het hoogseizoen omdat het dan het beste weer is (relatief droog en okay warm). Verder blijft het een land in Zuidoost-Aziƫ, dus warm is het sowieso en het zal vaak aan het einde van de dag een uurtje regenen. In het Noorden vond ik een trekking met een lokale stam in Sapa erg de moeite waard. Prachtige omgeving en heerlijk hiken. Verder heb ik wat meer in het Zuiden met de motor gereden (rond Dalat en door de Mekong Delta), met een Easy Rider. Weet je al of je het zelf wilt gaan rijden of dat je achterop stapt?