Hallo wij zijn Astrid & Kootje,samen zijn wij ondertussen 4 maal in Cuba geweest, misschien overbodig om te vertellen maar het bevalt ons daar prima. Je kan bij ons een hoop informatie en foto’s bekijken op onze website ( http://www.astridje.nl ).
Is er iemand die een Digitale kaart van heel Cuba heeft om te gebruiken voor gps navigatie. In 2006 gaan we weer en wij wilden nu eens aan de hand van gps door Cuba navigeren want zoals een ieder weet die een rondreis heeft gemaakt door Cuba, is de wegbewijzering niet optimaal in Cuba.
Ik ken wel mensen die het gedaan hebben. Die gingen per fiets door Cuba met 2 kinderen. Maar als de douae de GPS ziet kan je 'm inleveren en krijg je 'm weer terug als je Cuba uitgaat.
Ik ben Jan en vertrek op 31 maart 2007 samen met mijn vriendin Sandra voor het eerst naar Cuba. Eerst een weekje met de auto en vervolgens leker relaxen. Omdat we gewend zijn aan georganiseerde rondreizen lijkt mij GPS voor deze trip een must (ook als is het verboden). Ik heb een Acer PDA (n35) en moest dus ook uitzoeken hoe dat werkte…
Ik maak bebruik van OziExplorer (op mijn PC geinstalleerd - gratis map Carribean incl cuba op internet te downloaden.) Hiermee heb je een gekallibreerde kaart (dus met GPS posities) van Cuba. Vervolgens zoek je een gedetailleerde kaart van Cuba op Google (grote afbeelding). Plaats deze op je PDA. Installeer “GPS Tuner” op de PDA en open de kaart van Google. Kalibreer in “GPS Tuner” de Google kaart van Cuba aan de hand van de Cuba GPS coordinaten van OziExplorer op je PC. Klaar is Kees!
Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer! Tof dat jullie naar Cuba gaan! 31 Maart is het zo! Ik wens jullie nu alvast een hele fijne vakantie. Ben erg benieuwd hoe het gaat werken, dat GPS op Cuba. Laat je dat ons na je vakantie even weten???
Jan als je terug bent laat ons even weten hoe het gegaan is met jouw kaart.
Met vriendelijke groet Astrid & Ko.
Jan de Jonge;142159]Hoi Astrid, Koootje en de rest,
Ik ben Jan en vertrek op 31 maart 2007 samen met mijn vriendin Sandra voor het eerst naar Cuba. Eerst een weekje met de auto en vervolgens leker relaxen. Omdat we gewend zijn aan georganiseerde rondreizen lijkt mij GPS voor deze trip een must (ook als is het verboden). Ik heb een Acer PDA (n35) en moest dus ook uitzoeken hoe dat werkte…
Ik maak bebruik van OziExplorer (op mijn PC geinstalleerd - gratis map Carribean incl cuba op internet te downloaden.) Hiermee heb je een gekallibreerde kaart (dus met GPS posities) van Cuba. Vervolgens zoek je een gedetailleerde kaart van Cuba op Google (grote afbeelding). Plaats deze op je PDA. Installeer “GPS Tuner” op de PDA en open de kaart van Google. Kalibreer in “GPS Tuner” de Google kaart van Cuba aan de hand van de Cuba GPS coordinaten van OziExplorer op je PC. Klaar is Kees!