Wij willen in januari 2014 een maand in Costa Rica doorbrengen daarvan willen we 10 dagen rondreizen en 20 dagen golfen
Wie heeft advies voor ons
Wezje
Anders dan in Nederland waar golf meer en meer een volksport is geworden heeft Costa Rica nog de meer traditionele member instelling met greenfees die voor 9 holes niet zo interessant is en je eigenlijk bijna verplicht 18 holes moet lopen. Een redelijk goede golfbaan is Valle del Sol, greenfee prijzen vind je hier die zijn heel netjes en er is niet zo’n groot verschil tussen prijzen voor locals en toeristen. Als je er veel wil golfen is het maandpakket misschien iets voor je, al durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen of dit ook voor toeristen beschikbaar is.
http://www.vallesol.com/files/upload/d68a24_tarifari.pdf
Houd met een paar dingen rekening:
Het gras in Costa Rica moet geschikt zijn voor plensbuien en een grote hoeveelheid fel zonlicht en is niet zo mooi als het fijne zachte gras in Nederland, Engeland, Belgie, Duitsland etc. Je wil eigenlijk heel vroeg gaan zegge een uur of 8:00 om de zon tussen 11:00 en 14:00 te vermijden. Wil je na 15:00 gaan golfen dan zul je stevig door moeten lopen vanwege de vroege zonsondergang. Denk aan een paraplu en een goede pet.
Hallo Rumba,
Wij willen inderdaaa veel golfen en dan zou een maand abbenement wel nuttig zijn want anders wordt het een dure grap Ik ga eens informeren bij Valle de Sol Zou het ook mogelijk zijn om een appartementen te huren in de buurt van San José
We zouden van daaruit wat tochten willen gaan maken Ik begrijp dat de gemiddele temperatuur in januari rond de 23 graden ligt. En weinig regen Alvast bedankt voor je reactie
Groetjes
Wezje
Begin Januari kan het nog wel regenen, de ochtenden zijn meestal regen vrij. De omgevings temperatuur ligt dan inderdaad rond de 25 graden, maar in de zon voelt het veel warmer aan. Je kunt appartementen in verschillende regios krijgen. Als je in de buurt van San Jose wil zijn, kun je kijken naar de regios Guachipelin, Escazu (heeft ook een golfbaan), Santa Ana (waar de golfbaan is), maar er zijn plaatsen die verder van de steden liggen en minstens zo aantrekkelijk zijn voor een langer verblijf en ook de mogelijkheden tot uitstapjes beter maken. Al kun je vanaf de nieuwe snelweg binnen een mum van tijd aan het strand staan.