Ik ben een goedkope georganiseerde rondreis tegengekomen bij de reisorganisatie Arcadia en het lijkt me een leuk idee voor de zomer
(juli 2009)
Het gaat om een 26-daagse rondreis door Zuid-China voor 2111 euro. (inclusief alle luchthaven belastingen en vluchten etc)
De reis gaat vooral naar de provincies Yunnan, Guizhou en Guanxi.
Tamelijk niet toeristisch en nog authentiek. (geen massa toerisme etc)
De volgende plaatsen gaat de reis heen;
Kunming -Jianshui - Putzehei - Xingyi - Anshun - Kaili - Ronjiang - Zhaoxing - Longyi - Yangshuo, Guillin (en nog een paar, zie website)
Nu was mijn vraag; is dit een leuke route?
Wie heeft zo’n soortgelijke route gedaan? Heeft iemand nog goede tips? Heeft iemand deze reis eerder gemaakt bij dit reisbureau?
Wij hebben in 2007 met deze organisatie de 29-daagse rondreis door Vietnam gemaakt en deze was zijn geld zeker waard.
Arcadia komt met zijn reizen vaak op plaatsen waar andere organisaties niet komen, dus mijdt heel vaak de toeristenmassa’s.
De reizen zijn minder gehaast, de groepen niet te groot.
De reizen zijn niet overdadig luxe, maar gewoon goed.
En wat je zelf al dacht, niet te duur.
Net terug rondreis Zuid China met Arcadia. Gewoon goed. Gaan inderdaad zoveel mogelijk naar plaatsen waar weinig toeristen komen. Wij vonden route China reizen. Hotels liggen altijd centraal/centrum en zijn goed. Geen luxe of zwembad, maar dat heb je op zon soort reis ook niet nodig. Arcadia is een klein reisburo, maar ze weten waar ze over praten omdat ze er zelf [vaker] zijn geweest. Het zijn enthousiaste reis-mensen en winst staat nog niet op eerste plaats. Dus in plaats van snachts 7 uur op een vliegveld te moeten hangen, regelen zij een hotelkamer voor je! Wij zijn met ze naar Birma, Vietnam en Zuid China geweest.
Wij reizen erg veel en zijn over deze organisatie dus erg tevreden.
Wij gaan over 3 weken naar Japan, niet met Arcadia, die gaat daar helaas niet heen, maar met Outsighttravel, ook een kleine organisatie.
We gaan dan niet met een groep mee, maar individueel.
Volgend jaar misschien wel eens weer met Arcadia.
Overigens vorig jaar met de Transmongolie Express geweest, ook georganiseerd door een niet al te grote organisatie, Tiara Tours.
Ook dit was uitstekend geregeld!
Dit allemaal in tegenstelling wat je wel eens van grote organisaties met dito grote groepen hoort.