Goedkope en betrouwbare autohuur Lissabon + tolwegen

Dag,
na minder goede ervaringen met autohuur in Italië, hebben we graag advies voor een betrouwbare en niet te dure firma die auto’s verhuurt op de luchthaven van Lissabon. En hoe zit met “een bakje” waarmee je automatisch tol kan betalen, is dat automatisch geïnstalleerd in alle huurauto’s?

dank voor jullie ervaringen

Hoi

Ik huur mijn auto bij Eautohuur, vanuit Nederland
Bij al mijn reizen heb ik hiermee tot nu toe goede ervaringen mee gehad.
Vergelijkbare verhuurbedrijven ter plekke zijn meestal duurder.
Voor de vraag over tolheffing kun je ook naar Eautohuur mailen.

Huurauto
Een aantal autoverhuurbedrijven heeft zijn auto’s uitgerust met een kastje voor de registratie van de tolgelden, die vervolgens met de klant worden verrekend. Vraag de verhuurder vooraf om informatie.
Als u een huurauto meekrijgt die geen uitrusting heeft voor registratie van de tolgelden, kunt u de kosten alleen achteraf betalen. Dit werkt als volgt:
Het kenteken van uw huurauto wordt automatisch geregistreerd als u een tolpoortje passeert.
U moet de tol achteraf betalen in een zogenaamde ‘payshop’. In veel plaatsen zijn die ondergebracht in kiosken, herkenbaar aan het bordje Payshop. Makkelijker is het om de rekening te betalen bij het plaatselijke postkantoor (CTT).
De betaling kan vanaf de 2e dag na het passeren van het tolpoortje en gedurende 5 werkdagen voldaan worden in elke willekeurige plaats. Bij betaling geeft u het kenteken van de huurauto door. Men kan dan in de computer nagaan welke trajecten u gereden heeft. U betaalt het verschuldigde tolgeld plus € 0,25 administratiekosten per tolheffing (maximaal € 3). Uw betaling wordt in de computer geregistreerd.
Het is raadzaam om uw huurcontract mee te nemen. Dan kunt u eventueel laten zien vanaf welke datum u de auto gehuurd hebt, zodat u niet betaalt voor trajecten die u niet gereden heeft.
Als de betaaltermijn van 5 dagen is verlopen zonder betaling van het tolgeld, zal de bestuurder van de huurauto een boete worden opgelegd, verhoogd met administratiekosten. Het verhuurbedrijf is verplicht de klant te identificeren, indien niet betaald is. Om niet achteraf voor verrassingen te komen staan kunt u dus het beste binnen de betaaltermijn betalen.
De autoverhuurbedrijven en de overheid zoeken momenteel samen naar een betaalmethode die eenvoudiger is.

Succes verder
Henk
Mijn website

Dank je wel, ik ga hun prijzen eens bekijken.
Ik las bovenstaande uitleg over de tol al ergens, maar als je pas 2 dagen na het passeren van de tolpoort kan betalen, hoe doe je dat dan als je op een tolweg rijdt de dag dat je jouw auto inlevert op de luchthaven en dan vertrekt naar huis.
Heb je dan zowieso altijd boete???

Hoi

Leg deze vraag even voor aan Eautohuur.
Zij hebben ervaring met het verhuren van auto`s in Portugal

Henk
Mijn website

Ik huur altijd bij Europcar en dat is altijd vlotjes verlopen. Geen bakje, dat is enkel voor abonnees. Ik heb enkel tolwegen gedaan waar je ter plaatse kan betalen - op het moment zelf - en dat ging vlotjes.