Heeft iemand ervaring met de E-toll in combinatie met een huurauto? Hoe werkt dit / Is dit mogelijk? Wat zijn de (bijkomende) kosten.
Is dit ondertussen een melkkoe voor de verhuurbedrijven door administratiekosten of iets dergelijks te berekenen?
De verhuurbedrijven rekenen gewoon de e-toll aan. Na het inleveren van de huurauto moet je ongeveer 1 week tot 10 dagen wachten om je deposit terug te krijgen (vroeger was dat na een paar dagen). De verhuurmaatschappij betaalt je die terug minus de e-toll kosten.
Het is geen melkkoe voor de verhuurbedrijven, zij rekenen je gewoon de werkelijke kosten aan. Wel in mijn geval bij Budget was dat toch zo. Maar het zijn geen hoge kosten als je maar eenmalig of een paar dagen door Johannesburg gaat rijden.
Nee inderdaad het geen Melkkoe van de verhuurbedrijven, maar van de overheid en erg omstreden.
SOmmige bedrijven is het incl. in de huurprijs (Avis) en andere niet. Wordt verrekend zo als Moorise zei,
En voor die paar tolwegen die jullie gaan rijden lopen de kosten echt niet veel op, valt rezue mee.
Maar voor ons de bewoners die het elke dag moeten betalen is het een ander verhaal. De benzine kosten gaan ook steeds omhoog en ook de wegenbelasting en dan no Tol ook. Er heerst burgelijke ongehoorzaamheid met het betalen van de Tol. Het is namelijk door de strot geduwd, zonder de juiste procedures te volgen, maar ja het ANC heeft geld nodig. Jammer. Men wil het ook rond Kaapstad en Durban gaan doen dieTolwegen.
Dank voor de antwoorden. Ik vind het als toerist geen probleem om iets mee te betalen aan de wegen (zouden ze in NL ook moeten doen). Als inwoner van het land zou ik er ook niet blij mee zijn wanneer je al veel belasting betaald. Mij ging het er om dat Hertz niet te veel er aan verdiend met belachelijke administratie kosten oid.
nee doen ze zeker niet, is geen uitvinding van de huurmaatschappijen, die worden het ook gewoon opgelegt door de overheid. Zeker Avis, heeft flink geprotesteerd, met o.a. diversen rechtzaken.maar helaas niet gewonnen.
Wij hadden in April een auto van budget maar ons is helemaal geen E-toll in rekening gebracht (en het ding heeft wel een aantal keren gepiept rond Johannesburg/Pretoria).
Correctie op mijn vorige post. Ik kreeg gisteren een email dat ze mijn credit card alsnog (twee maanden nadat ik terug ben) gaan belasten voor R 85 voor E-Toll. Er waren geen kosten aan verbonden.
(overigens geen idee hoe dat verder gaat, omdat de credit card geskimd was is die inmiddels geblocked dus die kaart belasten gaat niet lukken)