Goedkoop verblijf Parijs gezocht

Oke, tis als volgt. Begin februari ga ik naar Parijs met nog iemand. Een weekje lang. 3 t/m 10 februari.

En ik zoek dus een goedkoop verblijf. Ik hoef geen duur hotel.
Ik weet dat er goeie hotels zijn voor nog geen E 400,- maar ik vrees dat ze inmiddels al vol zijn. Zit dan enkel ontbijt bij. Lunch kopen we wel gewoon effe in de supermarkt en avondeten kun je in elk bistro’tje wel doen als je goed zoekt :wink:

Zijn er andere mogelijkheden? In een hostel ofzo, hoe noem je zo een geval. Iemand een andere optie dan meteen richting hotel. Het departement maakt niet zoveel uit, wel een van de lagere aangezien ik dan nog in het midden van Parijs zit. Hoe hoger het nr., hoe meer ik aan de buitenrand zit en als het even kan wil ik dat even vermijden.
Een herberg/jeugdherberg/hostel, dat soort dingen zoek ik. Maar Parijs is zo retepopulair dat google echt een verschrikkelijke berg aan informatie geeft.

Ik ben benieuwd, brand maar los, geef alle tips maar door.

BVD!

Groetjes,
Blue

Parijs dit keer?!?! hahaha

heb je al eens gedacht aan een F1 hotel?
geen luxe, maar wel goedkoop! Ik heb twee jaar geleden in een F1 hotel gezeten bij Porte de Châtillon, aan de onderkant van parijs.
http://www.hotelformule1.com/formule1/fichehotel/gb/for/5010/fiche_hotel.shtml
We zaten daar op 5 minuutjes lopen van een metrostation, en zaten dus zo in hartje centrum!
Volgens mij kon je daar ook ontbijt krijgen.

Er zijn nog een paar f1 hotels rond Parijs, en ik denk dat dat zeker de moeite waard is om even naar te kijken!

Ja, Parijs! Hahaha, ik blijf bezig. Lang leve de aanbiedingen van o.a. Thalys/TGV/KLM/NS/SNCF etc. etc. :wink:

Ik heb er al een gevonden, Aloha Hostel. Geweldig lijkt me dat. Maarre…die verdomde master card. Ik heb ze al gemaild en ze vragen echt zo een kopie ervan maar die heb ik niet. Welke jongere heeft dat wel, vraag ik me dan af…Ze willen er een kopie van en de datum van expiratie (effe letterlijk vertaald). WTF, geen ervaring mee, ik heb die kaart gewoon niet. Ik ga denk ik anders maar gewoon reserveren ofzo hoor. Of ik bel ze morgen wel op, kan ook.

Ik zal die link ook es bekijken, merci!

Groetjes,
Blue

Ja, die fransen zitten altijd om een mastercard te zeuren!!
Bij de F1 hotels kan je daar ook wel mee te maken krijgen…
Ik heb toen iemand anders met zijn card voor mij laten reserveren.
Want bij de f1 hotels hoef je niet met diezelfde card te betalen, maar is het gewoon een zekerheid voor als je niet op komt dagen ofzo…

Ik blijf bezig.

Ik laat mijn ouders wel reserveren en stort het geld dan ofzo. Ik heb net het Aloha hostel aan de telefoon gehad en ze zeiden: om te reserveren heb je die card nodig, anders pech.

Nou, duidelijk. Ze wisten ook geen enkel ander hostel dat een andere manier van boeken accepteerden. Lekker handig weer. Een jongerenhostel met de gemiddelde leeftijd van 22/23…Die hebben vast aaaaallemaal zo een creditcard met een krediet van E5000,- hahahaha!

Maar goed. Vandaag mijn ouders even lief aankijken. Anders zou ik het echt niet weten. Lijkt me wel tof zeg, met zin 6en of 8en op een grote kamer, lekker goedkoop en ik beland in hartje Parijs met alles in de buurt. Ik vertik het alleen om er een speciale creditcard voor aan te schaffen.
Merci voor je meedenken iig en wat een geweldige avatar heb je! :smiley:

Ja, trouwens, dat kan he?

Dat IK boek.
IK betaal.
En de card van een ander doorgeef?
Of moet degene dan ook boeken voor mij maar op zijn naam of op mijn naam? En moet diegene dan ook betalen?

Sjemig, ingewikkeld zeg. Gaat er 1 een week naar Parijs. Mja, de hotels lopen nu in de vierhonderd/vijfhonderd euro. Beetje ietwat te veel van het goede als ik letterlijk alleen een bed zoek en een croissantje s’morgens om te eten :wink:

Blue,

Meestal hebben die hotels alleen maar zo’n kaart als garantie nodig. Hoe jij eenmaal betaald als je er bent zal ze een zorg zijn. Maar mocht jij niet opdagen of wat dan ook kunnen ze in ieder geval het bedrag innen…
Dus als ik jou was: het nummer van de kaart van je ouders doorgeven, hup naar Frankrijk sjeezen en dan zelf betalen in het hotel op de een of andere manier!!

liefs

Mijn ouders weigeren. Pertinent, principieel, absolutement dat het er niet van komt. Ze vinden het gevaarlijk. Krijgen al jaar in jaar uit waarschuwingen van Visa over hackers enzo, werkt lekker in m’n voordeel not

Maar ik heb er zelf eentje aangevraagd, had er nog gratis recht op ook :smiley:
Gewoon op mijn huidige rekening ZONDER een extra limiet (want dat lijkt me zo gevaarlijk he, dat je hem verliest en een ander jou voor duizenden euries in het rood zet).

Het is inderdaad puur voor de garantie. Betalen kan ik er ook mee met zo een card of daar cash, kan ook geloof ik. Maar goed. Dinsdag 2 jan. belt mijn bank me terug om te kijken hoe snel ik die card kan krijgen. De gebruikelijke termijn is 14 dagen…Beetje kort dag, alhoewel het me zou verbazen als alle bedden op de slaapzalen bezet zijn. Voordeel is dat dit hostel nog 4 nevenvestigingen heeft dus ik neem de gok en wacht op mijn eigen creditcardje.
Een hotel boeken is echt geen optie meer, alles zit bomvol, heel Europa heeft die reis geboekt.

Bedankt iig voor je tip Elsemarijn!

Graag gedaan hoor!
Succes!!!

hey!
Er zijn zat jeugdherbergen in parijs, de ideale plaats om te vertoeven als je het niet erg vind om je kamer te delen met wat mensen.
Ik kan je het woodstock hostel aanraden, 20 euro per nacht en hele aardige mensen. kijk ff op http://www.woodstock.fr/
Als je middenin het centrum wilt zitten kan ik je het BVJ Louvre aanraden (http://bvjhotel.com/). Zoals de naam al zegt zit je echt om de hoek bij het louvre (100m lopen ofzo!) Wel iets duurder, rond de 27 euro per nacht en de inrichting vind ik persoonlijk iets minder gezellig, maar de locatie is perfect! Veel plezier!

Daan

Ghoja, ik denk wel dat het mogelijk is om goedkoop in Parijs te kunnen verblijven, maar je moet wel een beetje je eisen stellen. Je kan zeker in een F1 hotel logeren, maar indien je een beetje de concurrentie uitspeelt kan je misschien goedkoper met het vliegtuig dan met de trein of omgekeerd. Zo hadden wij vorig jaar dankzij een blogtip geprobeerd om met het vliegtuig naar Parijs te gaan. We konden toen dankzij een promotie voor €1! We konden dan ook met de Thalys terugreizen voor €15! Laat de concurrentie spelen, en kijk zeker niet enkel naar je hotel in Parijs!

Hier kan je het artikel vinden voor moest het nuttig zijn voor sommigen: http://goedkoopopreis.blogspot.com/2008/05/goedkoop-naar-parijs.html