Ik ga een tweetal dagen naar Parijs en ben op zoek naar een ***Echt ***goedkoop hotel. Maar toch fatsoenlijk ;o), dwz schoon ed.
Wie weet bijvoorbeeld of er een jeugdhotel/jeugdherberg is in Parijs en waar dat precies is?
Wie oh wie kan mij helpen. We gaan al op vrijdag 18 november… dus kort dag.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Groetjes :chin: Hanneke
ps. leuke toeristische tips zijn ook welkom… Hippe tenten of plekken waar nog niet alle toeristen op een hoop zitten…
Vooraleer een accommodatie te boeken kan het nuttig zijn op het stadsplan Parijs of op Metroplan (kan gedownload worden zie WWZ Topic - Parijs Forum: Parijs Bezienswaardigheden post # van 21/05/2010) na te gaan of de ligging vd accommodatie zich nabij een metro- of bushalte bevindt.
Wil een Parijzenaar even buiten de drukte dan zoekt hij een vd parken op.
Wat zou een wereldstad zijn zonder z’n drukte? Parijs is druk maar charmeert in alle seizoenen met daarbij zijn onweerstaanbaar “savoir vivre” !
oh… nog dit : wil je online een accommodatie boeken en het zou blijken dat het volzet is… en je zou écht die slaapplek willen… rechtstreeks een telefoontje met het hostal. Het zou best kunnen dat er nog iets vrij is, of een recente annulering zodat het toch nog ok is.
Dit geldt trouwens voor om het even welke accommodatie. Heb het zelf al enkele keren met succes toegepast bij hotel-accommodatie.
Ja, goeie tip. Ik ben zelf ook van de ‘ga maar gewoon er is altijdnog wel iets’. Ik bel ook het liefst zelf even op. Ga er nu werk van maken, want we gaan vrijdag al weg. groetjes en nogmaals heel erg bedankt.
Hanneke
Je hebt het over hip en niet echt toeristisch…Ga een keer 's avonds naar Fleche d’Or. De meest nieuwe muziek met een oud treinstation als decor. Vooraf even naar een echte dorpse brasserie, Le Magnolia, 29 Rue St Blaise. Dit ligt in het oude dorp Charonne in het 20e arrondissement. (Tip: hun salades zijn geweldig!)
En je kunt thuis zeggen dat je het echte Parijs hebt gezien.
Hoi Stancy,
Ik heb gekozen voor het Caulaincourt Square Hotel. Lijkt errug leuk! Midden in Monmartre. Ik zal je nog berichten hoe het er werkelijk was. Op zich nog niet de allergoedkoopste manier van overnachten in parijs, maar toch. EUR 70,- voor een tweepersoons kamer.