Hallo.
Dit jaar (2010) willen we meerdere weken naar Frankrijk. Vakantie, genieten en mobiel werken (chat-coaching/-counseling, skype, websites maken en aanpassen etc.).
Hiervoor wil ik graag weten wat in Frankrijk de (goedkoopste) mogelijkheden zijn voor mobiel internet op de laptop. Abonnement lijkt me erg duur voor een week of 6 a 8, dus zal wel prepaid worden.
Wie heeft info, weet meer of weet links waar ik meer info kan vinden?
klopt het dat ik het best in Frankrijk zelf kan kopen?
Hallo, ik kom net na enig speurwerk dit bericht van je tegen en ben heel benieuwd wat je gedaan hebt en of het beviel?
Ik zag dat er aangeraden werd om hier te kijken; http://prepaid-wireless-internet-access.wetpaint.com/page/France+-+Orange
Wij gaan straks ook weer voor enkele weken naar Frankrijk en zoeken een goedkope manier om toch te kunnen internetten met de laptop op b.v. de municipals.
Alvast bedankt voor je antwoord,
Groetjes,
Ik ga mij er eens in verdiepen.
Heel hartelijk bedankt in ieder geval voor je snelle reactie.
In Duitsland verkopen ze bij de Aldi een soort dongel, die simlockvrij is voor 40 euro.
Daar kun je dan een kaartje instoppen van Aldi Talk en dat kost dan 15 euro per maand…
Ik vraag mij of of je die ook b.v. in Frankrijk kunt gebruiken en dan daarin elk willekeurig sim kaartje van dat land in kan doen.
Ik hoop dat je veel plezier hebt gehad in Frankrijk en veel ‘connect’ bent geweest.
Ik zag deze ‘oproep’ toevallig pas nu. Maar… in Frankrijk zijn heel erg veel gratis hotspots bij o.a. McDonalds, Auchan warenhuizen en zo. Veelal vanaf hun parkeerplaatsen te bereiken. Misschien heeft je vakantie-adres (camping?) ook wel een hotspot, of zit je op een particulier adres, dan kun jij bij Orange een ADSL aansluiting krijgen die slechts 21 euro per maand kost en heb je het niet meer nodig, bel je het vóór het eind van een maand gewoon weer af. Daarna is het zelfs voor een eventuele volgende maand weer te activeren.
Succes
Bedankt voor je reactie.
Ik heb een andere mogelijkheid gekregen via Franse vrienden.
ik mocht hun inloggegevens gebruiken van Neuf.fr, die hebben diverse wifipunten overal in Frankrijk. Ik kon elke willekeurige plaats intypen en kreeg de locaties te zien waar ik de beste verbinding had.
Ik heb dat uiteraard alleen gebruikt om af en toe de mail op te halen en te versturen. En de vakantie was heerlijk, dank je.
De mogelijkheid van McDonalds was mij ook bekend.
Bedankt voor het “meedenken”!