Goederen verschepen Bangkok naar NL

Dat meen je niet Karin 1976 ,1250 euro dat is toch absurd duur ? En dat is vanaf Bangkok naar Nederland of in omgekeerde richting. ? ik stuur zelf wel eens dozen naar Filippijnen , met spullen die ik daar niet kan kopen of die daar heel duur zijn. de maten van de dozen zijn 70 bij 55bij 45 centimeter. Dan betaal ik 100 euro per doos , en 3 dozen verzenden is 2 dozen betalen,dus dan heb je er 1 gratis, wat betreft gewicht is er geen limiet. duurd zeker altijd 2 maanden voor dat ze arriveren. http://korikonginpalawan.reismee.nl

dan kan je het beter zelf gaan halen… Wij betaalden 160 euro voor 3 kuub, max 100 KG.

en waarmee heb jij het laten verschepen ? en was dat van thailand naar nld ?

korikong : ja de offerte was 1239 euro voor 1m3 ,echt heel erg duur. kon het ook niet geloven maar het is echt.

op de weekendmarkt in BKK! daar staan heel veel transportbedrijven.

tobiasrapati :
met wat voor maatschappij was dit ?

Potverdikke…da’s niet mis!!

Ik heb een aanbieding liggen voor 90x45x50 cm; circa 54 kilo; Van Pattaya naar Schiedam (door-to-door) inclusief alles: Euro 450. Luchtvracht!!!
Op deze zending, maakt luchtvracht en zeevracht niet zo veel uit.
Als je natuurlijk een kuub nodig hebt, dan zal het wel zoveel zijn.

Probeer deze ook eens: JAS Forwarding (zitten in Bangkok, Schiphol en Rotterdam).

dan kan je het nog beter op het postkantoor versturen… 10 kg kost dan ongeveer 50 euro, en dan is het er binnen 2 weken… Doos kost 40 bath, en dan pakken ze het nog mooi voor je in ook, gaat perfect!

maargoed, als je meubels ofzo wil verschepen heeft dat natuurlijk geen zin :wink:

uhh dat weet ik zo niet, even kijken of ik de bon nog heb… Maar op de weekendmarkt staan veel transportbedrijven…wordt veel ingekocht daar!

wat ik zie staan bij de post van thailand.
dan is verschepen van 20 kilo . ongeveer 60 euro.

@tobiasrapati
welke kosten zitten bij die 160 euro voor 3 m3.
heb je dan de spullen ook ingeklaard. en komt er dus alleen btw en inkomstenbelasting nog over heen ?

Ik ben weliswaar niet tobiasrapati, maar om een indruk te geven van de kosten naast de pure transport kosten:
uitklaren, handling en transport in Thailand: Euro 150
transport naar Nederland per vliegtuig: Euro 150
inklaren, handling en transport in Nederland: Euro 150

Het ging dus om een luchtvracht zending van 90 x 50 x 45 cm en ca. 54 kilo van Pattaya naar Schiedam via Suvarnabuhmi en Schiphol Airport.

Die kosten bij het verzenden en bij het binnenhalen van de goederen blijven natuurlijk grotendeels hetzelfde, ook bij grotere zendingen.
Ga je bezig met containers, komt er hooguit nog opslag bij voor een paar dagen en uiteraard zijn de wegtransportkosten hoger.