een goederen trein voor Oeganda is nabij Mombasa ontspoort
vol met graan
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“Bs4HukhIWLk” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
,
een goederen trein voor Oeganda is nabij Mombasa ontspoort
vol met graan
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“Bs4HukhIWLk” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
,
nog een film hiervan
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“cogjZswj3R4” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
https://www.youtube.com/watch?v=7VLFasjfHHY
ja de chinezen willen wel investeren in infrastructuur
oost Afrika heeft olie en gas
China heeft veel steenkool
ja dat moet wel getransporteerd worden
als het van de Afrikanen alleen afhangt gebeurt er gewoon NIKS ,bekijk de lijn Mombasa -Nairobi, de sporen lopen gewoon zig zag van de ouderdom,nog aangelegd gedurende de Britse overheersing en wat is er ooit aan gedaan?
wat de chinesen investeren zal toch wel met rente terug betaald worden
wat zal het rente percentage zijn
,
Er wordt momenteel een gloednieuwe spoorlijn aangelegd tussen Nairobi en Mombasa. Langs Tsavo zelfs verhoogd op soort brug zodat de natuurlijke migratieroutes van oa de olifanten daar gewoon onderdoor kunnen blijven doorlopen. Ik ben zelf afgelopen maand in het geboortedorp van mijn man nabij Mariakani verbleven en stak daar de brug over de nieuwe spoorlijn zeker 2x per week over. Ze zijn er nog steeds bezig, maar mooi wordt het zeker! Ja, de Chinezen hebben er een mooie klus aan, en ja, ook ik vraag me af wat ze er voor terug gaan krijgen, maar aan de andere kant weten we door ervaring ook dat de kenianen zelf de kennis niet hebben om zulke klussen goed te doen voor op de langere termijn. Beter ineens en goed dan dat je voortdurend moet repareren. Ik was blij verrast te zien hoe goed de klus nu geklasrd wordt en zie de toekomst wat betreft de trein positief in!
Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer mobile app