Globalspirit

Hoi, hoi
zijn er mensen die ervaring hebben met bovenstaande organisatie?
Ik zou graag een aantal weken vrijwilligerswerk in Thailand willen doen :slight_smile:

Alle tips of ervaringen zijn welkom.
Alvast bedankt,
groetjes Roos

Hoi Roos,

Ik heb in Thailand gewerkt via Global Spirit.
Ik heb op 2 verschillende projecten gewerkt met mensapen (gibbons genaamd). Het ene project lag in het zuiden van Thailand (Phuket) en het andere was weer heel noordelijk (vlakbij Chiang Mai).
Ik heb deze combinatie gemaakt omdat ik ook nog wat van het land zelf wilde zien en kon zo mooi van Zuid naar Noord reizen.
Beide projecten zijn me goed bevallen, hoewel er wel een heel verschil tussen beide zit. Op het ene project hadden we ook tijd voor wat leuke uitstapjes, feestjes en konden we af en toe gaan stappen. Het andere project daarentegen was vrij rustig en daar het vrij afgelegen ligt kon je hier ook niet gaan stappen of zomaar snel ergens heen gaan. Maar dat rustige was voor mij persoonlijk ook wel eens fijn. Ik ben daar helemaal tot rust gekomen en heb veel gelezen en de oprichtster van het project is wel een erg leuk mens dat grappig kan vertellen.
Het werken op beide projecten was aanpoten en hard werken, maar de gibbons en de andere dieren zijn helemaal geweldig.
Ik heb in iedere geval goede ervaringen eraan over gehouden en alles was erg goed geregeld.
Ik hoop dat je hier wat wijzer van bent geworden en veel succes met het uitzoeken van vrijwilligerswerk in Thailand!

Marieke