Volgend jaar wil ik via Global Spirit vrijwilligers werk gaan doen. Ik wil dan in Thailand het Olifanten project (chiang mai) en het verschillende Gibbons project (mae sot) gaan doen.
Kan iemand mij meer vertellen over deze organisatie of deze projecten?
Hoe was jou ervaring, hoe was alles geregeld enz.?
Ik vind het namelijk erg jammer dat we alleen via mail contact kunnen hebben. Er wordt redelijk snel op gereageerd, maar ik zou graag meer persoonlijk informatie willen. Zoals telefonisch contact of een informatie dag. Dit is helaas niet mogelijk. Toch ben ik erg geïnteresseerd in deze organisatie.
Hopelijk kan iemand mij meer informatie geven. Zowel negatieve als positieve referenties zijn welkom :).
Ik heb vorig jaar met Global Spirit gewerkt en enkel erg goede ervaringen opgedaan. Ik ben naar Costa Rica geweest waar ik met zeeschildpadden heb gewerkt.
Inderdaad verliep de communicatie via mail, maar ik kreeg al mijn vragen keurig snel beantwoord en alles klopte ook met wat ik uiteindelijk ervaarde bij het project. De kontaktpersoon deed veel moeite om zo veel mogelijk service te bieden.
Ik zou zeggen, doen!
Veel plezier en succes!:wereld:
Hoi,
Ik wil in januari ook via global spirit vrijwilligerswerk gaan doen. Ik wil dan in Zuid afrika het project met paarden doen.
Misschien iemand die daar ervaring mee heeft? En hoe goed moet je engels kunnen om alles daar te kunnen volgen, ik twijfel of mijn engels goed genoeg is. Ben benieuwd naar reacties!
Groetjes, Marjolein
Hoi Marjolein,
Ja, de site klinkt er interessant, maar jammer dat je er geen referenties over vind. Hoog uit de persoon die hierboven gereageerd heeft. Dit vind ik ook erg jammer, daarom twijfel ik heel erg. Ik vind het toch wel veel geld voor iets, waar ik niets over kan vinden. Plus ze hebben geen informatie dag, wat bijna ieder andere organisatie wel heeft.
Mocht jij toch referenties vinden, dan hoor ik het graag .
Hay, ik heb het olifantenproject ook zitten bekijken, en denk er over na om ook te vertrekken deze zomer. Van daaruit zou ik wel verder doorreizen door heel zuid-oost azie. Ik weet ook nog niets meer over de organisatie, maar als ik iemand bereik met ervaringen, laat ik het je gerust weten.
Hoi Kim,
Het is zeker veel geld voor iets waarvan je niet zeker weet of het bevalt… toch spreekt het mij erg aan omdat ik bij andere organisaties nog niet zo’n soort project heb kunnen vinden als in zuid afrika. Ik ga maar eens mailen met de organisatie of zij meer weten van referenties. Zodra ik meer weet zal ik het hier laten weten!
Groetjes Marjolein
Ja, dat is toch wel een beetje de reden wat mij tot nu toe tegen houd.
Ik heb al per e-mail contact gehad met de organisatie en dit gevraagd. Ze hadden enkel een boek waarin enkele verhalen van hun vrijwilligers zou staan.
Ik vind het ook erg jammer! Het klinkt zo interessant.
Hier onder nog enkele sites waar ik o.a. olifanten projecten heb gevonden in Thailand.
Misschien als tip? Wellicht dat er ook iets voor AFrika te vinden is.
Hi,
Ik heb goede ervaringen met Global Spirit. Ik ben afgelopen zomer naar het wolven project geweest in Portugal en dat was echt fantastisch. alles was prima geregeld en ik heb het er enorm naar mijn zin gehad.
Volgend jaar ga ik zeker weer via hun alleen dan naar een ander project.
Gr. Jesse
Ik heb helaas geen blog, maar wil er wel wat over vertellen;
Het werken voor de wolven geeft je veel voldoening. Het is hard fysiek werken, maar dat is het allemaal waard. Je bent veel buiten en de wolven zijn prachtig. Er is geen fysiek contact met de wolven, maar ze van dichtbij te kunnen bewonderen was al een hele mooie ervaring. Het voederen en observeren van de wolven vond ik het leukste, maar andere werkzaamheden zoals terreinonderhoud was ook prima te doen. Ook het eten (vlees) klaarmaken vond ik leuk werk. En je zit in een mooie omgeving, dat werkt ook fijn.
De accomodatie is basic maar prima. Je zit met andere vrijwilligers in een leuk huisje op het terrein. Vroeg in de ochtend hoor je de wolven ook echt ’ huilen’, mooi om te horen. Het huisje ligt op een heuvel en je heb mooi uitzicht en er is ook een leuke veranda war je gezellig kunt zitten. Ik heb samen met andere vrijwilligers gekookt (maar kon je ook zelf doen) en het was een gezellige boel. Leuke mensen ontmoet en met de meeste heb ik nog steeds contact. Je bent 1 dag in de week vrij en op de vrije dagen heb ik nog leuke uitstapjes gemaakt. Er zijn mooie dingen te zien zoals Sintra en ook nog naar het strand geweest. Het project ligt vrij afgelegen, maar de staf wilde ons wel naar de bushalte enzo brengen zodat we toch makkellijk ergens heen konden gaan. De staf was ook erg aardig en ik heb ook nog wat Portugeesche woordjes geleerd. Ik heb het er in ieder geval enorm naar mijn zin gehad.