Gitaar Kopen.

Beste vrienden,

In juni kom ik aan in Colombia.
Wil daar een mooi gitaartje kopen.
Mijn ietwat aparte vraag is of iemand wellicht een goede muziekwinkel kent in Bogota (colombia)??
Koop graag wel een nieuwe gitaar.

Alvast bedankt voor de reacties!

Greetz Rutger :vak02:

Al geprobeerd via Google?
Ik weet alleen een goede boekenwinkel… :wink:

Heb al eens op google gekeken, er zijn wel muziekwinkels maar dacht misschien is er iemand op het forum die een specifiek goed adresje kent.
Je weet hoe dat gaat he met mond op mondreclame :slight_smile:
Boekenwinkel ga ik denk ik in Ecuador nodig hebben!
Een internationale boekenwinkel welteverstan haha!

Op het pleintje nabij Casa Bellavista hotel, Plazoleta del Chorro de Quevedo (nr. 23 in de huidige Lonely Planet), op de hoek van Carrera 2 en Calle 12B in de wijk Candelaria, zitten 's avonds veel straatartiesten, o.a. met gitaren. Wellicht kun je daar heen gaan en ze vragen om goede winkels. Het is wel oppassen na het donker… ook veel louche types in de straten er omheen, dus uitkijken in stille straten en steegjes. Er zijn veel restaurantjes op en om dat plein dus je kunt het combineren.

Ik vond Casa Bellavista ook een fijn hotel/hostel (ze hebben zowel slaapzalen als privékamers, zoals veel hotels in Colombia). Aardig personeel (de eigenaar is een paar keer in NL geweest), goeie locatie niet zo ver van de kabelbaan naar de mooie Monserrate berg, Casa de Moneda (interessant gratis museum over de geschiedenis van geld en van Colombia, incl. slavernij etc), Botero museum (ook gratis); prima prijs voor de kamer (vergeleken met andere hotels in Bogotá… Colombia is niet goedkoop), gratis (karig) ontbijt. Het is er wel gehorig en op straat zijn in het weekend dus altijd feestjes met artiesten die optreden en uitgaande mensen. Maar met oordoppen kon ik prima slapen.

Oh ja, en die goede grote boekenwinkel zit op Calle 11, ergens tussen Carrera 5 en 7. Ze hebben heel veel, ook wel wat Engelse boeken (en misschien andere talen). :slight_smile: Het personeel was heel vriendelijk en nam echt de tijd voor mij (ik zocht Spaanstalige boeken voor mij als beginner… heb bv. het dagboek van Anne Frank en een boek van Roald Dahl in het Spaans gekocht omdat ik die verhalen al ken en dat helpt bij het begrijpen van het Spaans, maar ook wat boeken van Colombiaanse topschrijvers).

In Bogotá was het wel een stuk frisser dan elders, omdat het relatief hoog ligt. Vooral 's nachts koud. Maar wel een leukere stad dan ik had verwacht. In mijn blog kun je inspiratie opdoen en zien wat er leuk was. http://blog.travelpod.com/travel-blog/cecilia74/10/tpod.html

Hey Cecilia,

Dat hostelletje had ik op de Colombiaforum al eens voorbij zien komen van jou :slight_smile:
Gaan die zeker eens bekijken als we daar zijn binnenkort.
Da’s trouwens ook een goeie om ff een boekje te kopen die je al kent in het spaans.
Zijn nu bezig hier thuis met een kleine cursus spaans zodat we ons kunnen redden daar,maar willen erg graag vrijwilligerswerk gaan doen in ecuador of peru,maar vinden ( bv Project abroad ) alleen hele dure vrijwillgersorganisaties die veel geld vragen om vrijwillig werk te gaan doen. En vind dat ronduit apart,maar goed wie ben ik :wink:
Gaan sowieso daar gewoon heen en gaan overal eens goed rond kijken wat en waar voor ons werk ligt.

Had het al gezien dat het in Bogota al wel wat frisser was als in bv het noorden van Colombia.
Denk dat als je in het noorden zit je af en toe denkt van zat ik maar in bogota haha.

Heb jij trouwens ervaring of dingen gehoord over ’ het andere reizen ’ ?

In ieder geval hartstikke bedankt voor je uitgebreide info ( kan dat wel waarderen )

Daarom ben ik voorstander van vrijwilligerswerk doen in je eigen land. Ook hier staan ze te springen om mensen die wat extra willen doen, op alle fronten.
Desnoods zoek je iets wat wel effect heeft op Ecuador of Colombia, bijv. vrijwilligerswerk bij Oxfam Novib, Amnesty International, of een kleinere organisatie of iets dergelijks. Dan heeft een organisatie (en de mensen in Zuid-Amerika) veel langer wat aan jullie inzet.

Eventueel kun je wel in Ecuador zelf op zoek naar schooltjes die het leuk vinden als jullie gratis wat Engelse les willen geven of iets vertellen over Europa. Of op zoek naar een gaarkeuken voor de armen en daar gratis gaan helpen.

Verder op reis gewoon je geld verstandig besteden aan de kleine lokale ondernemers en handelaren, en niet aan internationale ketens. Dan ‘breng’ je ook al wat goeds en blijft iedereen in zijn waarde.

Van het andere reizen heb ik alleen hier op de site wel eens wat gelezen.

Nou, zo is onze insteek ook,maar wij helpen graag de dieren.
En in ons ‘drukke’ bestaan in nederland heb je niet de tijd om vrijwillierswerk te gaan doen.
Nu hebben we ons huis en werk opgezegd om samen de wereld over te gaan!
Ik werkte altijd 60 a 70 uur in de week en mijn vriendin werkte en studeerde.
Vond het jammer dat we te weinig tijd over hadden om wat vrijwilligerswerk tussendoor te doen!
Ik ben voorstander om in Zuid Amerika een rescuecenter binnen te stappen om te vragen of ze onze hulp kunnen gebruiken!
Om dan zolang als nodig daar te blijven.
En dan weer door te trekken naar een ander dorp om weer iets voor hun te betekenen.
God weet om kinderen engelse les te geven, wat maakt ons het uit.
Maar misschien ben ik in deze tijd te idyllisch?!
Ik ga sowieso niets boeken en gaan gewoon kijken waar ze onze hulp nodig hebben!

In Puerto Maldonado in Peru werd ik door een bevriende gids meegenomen naar El Jaguar opvangcentrum voor wilde dieren (weesdieren, gewonde dieren etc). Die man wilde heel graag dat ik daar vrijwilligerswerk kwam doen (voeren, schoonmaken) maar ik had daar geen tijd voor, was maar 3 weken op doorreis in Peru en wilde een vriendin in Cuzco bezoeken. Dat was in 2006.

Hier een paar foto’s:

Ik weet natuurlijk niet of dat nog steeds bestaat en of ze nog mensen zoeken.

Je kunt nog in de landenforums van Peru en Ecuador posten met je vraag voor vrijwilligerswerk. En ook in het Lonely Planet forum, en op Spaanstalige fora.
En probeer www.workaway.info.

Ben overtuigd dat mensen en dieren je overal nodig hebben en je overal vrijwilligerswerk kan gaan doen!
Daarom boek ik niets en ga lekker op het gemakje daar kijken of ik kan helpen!
Overigens is www.workaway.info een interessante website.

tnx anyway…

Jessica wil je alsjeblieft ophouden met lukraak onderwerpen te vervuilen met jouw oproepje? Dit topic is bedoeld voor antwoord op de vragen van RutgerSuiker. Niet voor toevoegingen die helemaal niks met zijn vraag te maken hebben. Allerlei mensen (ik dus ook) krijgen nu telkens mailtjes van Wereldwijzer omdat jij telkens je verzoek overal post.

Je kunt zelf een nieuw onderwerp posten als je wilt, in een relevant forum. Dan krijgt niemand daar constant alert-mailtjes van.

Dank je wel!