gezocht: winterslaapzak

Hee allemaal,

Ik ga straks een jaar naar Noorwegen en er zijn ook een aantal out-door activiteiten en ik heb een slaapzak nodig met een comforttemp van -16C of hoger. -14 is ook een optie denk ik.

Heeft iemand er misschien nog eentje liggen, dat zou me heel blij maken want die dingen zijn heel duur om nieuw te kopen. Of heeft iemand een goede tip over zulke slaapzakken. Ik hoor het graag!

doeg Nikki

Hey Nikki,

Als je op de site van de consumentenbond zoekt op ‘slaapzakken’, dan vind je een onderzoek uit mei 2003 over slaapzakken. Het beste uit de test kwam toen een goedkope slaapzak van de Bristol. Ik heb deze slaapzak toen ook gekocht (ik weet alleen de naam niet meer). Deze slaapzak was echt maar rond de 20 euro en de temperatuur waarbij je hem kan gebruiken was ontzettend laag.

Je moet alleen lid zijn van de consumentenbond om dit artikel via internet te kunnen lezen en dat ben ik niet dus… Misschien weten ze het bij de Bristol nog. Ik was ook echt verbaasd, maar het is echt waar. Goedkope en goede slaapzak bij de Bristol. En dan heb je gewoon een nieuwe i.p.v. gebruikte!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes, Marjolijn!!