gezocht: werk in Istanbul

Ik ben 35 jaar en op zoek naar werk in Istanbul, bijvoorbeeld in de reisbranche of bij de Nederlandse ambassade of iets totaal anders, wie weet er iets of heeft tips voor me??

Hoi Lyne,

Ik ben zelf ook op zoek naar een job in Istanbul (heb er een gevonden;)maar twijfel nog)en kan je aanraden om eerst redelijk/goed te leren converseren in het Turks. Als je dit niet kunt is het moeilijk om een baan te vinden, zelfs in het toerisme. En ook voor jezelf is het dan leuker, want niet iedereen spreekt verstaanbaar Engels of Duits in Istanbul en je gaat je dan wel alleen voelen.
Ik hoop dat je al accomodatie hebt waar je niets of niet veel voor hoeft te betalen, want ook dat is stervensduur in Istanbul in vergelijking met wat je verdiend. Je mag je handen dichtknijpen als je rond de 800/1000 EURO per maand krijgt.
Waarom stuur je niet eens een brief met CV en pasfoto (vragen ze altijd naar) naar een aantal vliegtuigmaatschappijen die daar zitten, of naar de Nederlandse ambassade in Istanbul? Ook kun je jezelf aanmelden bij Select KRM. Dit is een soort uitzend/detacheringsbureau dat bijna altijd wel op zoek is naar mensen uit het buitenland. www.krm.com.tr
Ook is het goed om op zondag de Turkse krant te kopen, Hurriyet, Sabah etc.

Succes!
Groetjes,

ik heb je bericht gelezen, ik dank je hartelijk over de info die je gegeven hebt, ik wist niet hoe en waar je moest zoeken.
gegroet