Mijn naam is Sanne Roijmans en ik studeer Management Toerisme aan de NHTV Internationale Hogeschool in Breda. Voor deze opleiding ben ik mijn bachelorscriptie aan het schrijven met als onderwerp ‘Duurzaam Europees Toerisme in Memphis, Tennessee’. Hiervoor heb ik, onder andere, recentelijk 3 maanden bij mijn vriend in de Verenigde Staten gewoond.
Voor mijn onderzoek ben ik nog op zoek naar personen die ooit in Memphis, Tennessee zijn geweest en die mij willen helpen door het invullen van een korte enquête.
Met deze enquête wil ik er achter komen wat voor jullie de redenen zijn om te reizen, wat jullie van het bezoek aan Memphis, Tennessee vonden en wat jullie doet met betrekking tot duurzaam toerisme.
P.s. aangezien ik 3 maanden in ‘The Deep South’ heb gewoond, en mijn vriend er 10 jaar heeft gewoond, kun je ook altijd contact opnemen wanneer je vragen hebt over dit gebied!!
Had graag je enquete willen invullen, maar ik ga pas over 2 maanden naar “Deep south”. We beginnen in New Orleans (2dg) en gaan via Natchez en Clarksdale naar Memphis (2dg), daarna Nashville (2dg) en in 5 dagen richting Washington (2dg). Dus als je nog tips hebt, voor lokale eettentjes / bezienswaardigheden / tours / muziek etc. zijn deze van harte welkom. De bekende musea op het gebied van muziek etc heb ik al genoteerd. T/m Nashville hebben we de hotels al vast gelegd. Daarna bepalen we de route ter plekke. Maar misschien heb je daar ook nog tips voor.
Wat een ontzettend coole trip heb je in het vooruitzicht! Wanneer ga je precies?
New Orleans heeft mijn hart gestolen… een geweldige stad! Plekken die ikzelf erg leuk vond waren The Maison op Frenchmen Street en Balcony Bar (BBC) op Magazine Street. Bij beide kun je eten en drinken, en ze hebben iedere avond (vaak) erg goede live muziek! Beide bars liggen in French Quarter. Ikzelf vind Frenchmen St. en omgeving leuker dan Bourbon St., omdat er op Frenchmen betere live muziek is en er meer locals zijn. Bourbon St. is mij iets te toeristisch en commercieel. Café du Monde op Decatur St. (ook in the Quarter) heeft heerlijke koffie en bigneits (soort oliebollen) die erg geschikt zijn als ontbijt of als snack na het stappen op Frenchmen (ze zijn 24/7 geopend!). Het Audubon Aquarium op Canal St. is ook zeker het bezoeken waard!
In Memphis heb je natuurlijk het toeristische Beale St., maar leuker vind ik de plekken waar de locals komen; The Buccanneer Lounge op Monroe is een leuke bar met vaak goede live muziek (geen eten), evenals Hi Tone Café op Poplar, The Cove op Broad en Ernestine and Hazel’s op South Main Street. (bij de laatste 3 kun je ook eten) Het is in Memphis wel goed om van te voren even te checken waar er iets te doen is op de avonden dat jij er bent, dit kun je doen op www.memphisflyer.com. Hierop staan eigenlijk alle events etc.
Qua eten verder: teveel om op te noemen, maar in Downtown zijn Texas de Brasil en Cooky Canuck op 2nd Street leuk, Dyer’s Burgers op Beale St. (hamburgers gebakken in het legendarische, 100-jaar oude vet…!) en natuurlijk de bekende Memphis BBQ-ribs bij Charles Vergo’s Rendezvous!! (hiervoor ga je bij 52 South Second Street in Downtown het Charles Vergos Rendezvous Alley in.)
Als je nog meer (specifieke) vragen hebt, stuur me een PB!!