Ik ben nu op een leeftijd gekomen dat ik de tijd heb om dromen te gaan waarmaken.In april vertrek ik naar Cuba,maar men vragen zijn voor men droomreis van volgend jaar richting Tennessee !
Nu ben ik alles erover aan’t lezen,maar wat hulp van ervaren Amerika reizigers zou zeer welkom zijn.Voor deze reis trek ik min 2 weken uit.
Het is mijn bedoeling rond en door Tennessee te trekken,mijn vragen zijn nu:hoe doe ik dit het best…Vlucht naar ginder en auto huren (wat mijn voorkeur heeft)of met het openbaar vervoer verplaatsen? Hoe vind ik de goedkoopste slaapplaatsen?Welk streek/plaatsen/bezienswaardigheden buiten Tennessee zijn de moeite ?Oh ja nog even vermelden dat ik een grote country-fan ben Ik zou deze reis met men zus maken,is dit veilig als vrouw alleen en wat zijn zowat de do en don’t ? thx voor reactie
Hi
Ja, daar vraag je wat…
Je kan alle kanten op maar als muziek liefhebber zou ik toch een loop maken door Tennessee, Mississippi, Louisiana en Alabama.
Nashville is de plaats voor Country en Rock en de best plaats voor Honky Tonk en gitaarkunstenaars. Memphis is voor de Blues en Graceland. Tupelo MS is de geboorteplaats van Elvis. Clarksdale MS is home of the blues. Chattanooga en Blue Mountains NP zijn bezoeken waard. In Lynchburg is de stokeij van Jack Daniels. Je kan de Natchez Trace Parkway rijden naar Vicksburg en Natchez. New Orleans voor de jazz en waarschijnlijk het beste voedsel en je kan nog langs het strand liggen in Gulf Shores Alabama. Maar ook een route door de prachtige staat Kentucky is de moeite waard met Mammoth Cave NP en de horseranches, de bezoeken aan bv Four Roses en andere bourbon stokerijen en het state capital in Frankfort. Keuzes te over.
Yeehaw.
Ontzettend bedankt voor de reactie,nu heb ik tenminste een idee hoe ik men reis kan uitwerken.
Het is de eerste keer (buiten georganiseerde reizen)dat ik dit ga doen.
Een echte leek dus!
Door de liefde voor country muziek en ook Elvis wil ik deze reis met heel men hart graag maken.
Toch is het een hele(maar leuke)zoektocht,want hoeveel km kan ik bv op een dikke 14 dagen doen,is een auto huren duurder dan het openbaar vervoer(waar je ws niet overal mee kan komen),ligt er natuurlijk weer aan hoelang je ergens blijft “hangen” enz…
Ik wou deze reis vanaf half mei ongeveer doen , is dit een goede periode ?
Eind mei is het Memorial Day weekend waar het overal druk zal zijn. Mei zal al warm zijn en de luchtvohtigheid is al aanwezig maar nog lang niet zo erg als in juli of augustus. Als je voor het Memorial Day weekend komt is mei een mooie tijd om te reizen.
Ik heb geen ervaring met openbaar vervoer en zou je willen aanraden een auto to huren Probeer eens www.ebookers.com of www.usareisen.com Ik heb goede ervaringen met usareisen.
Als je vliegt op Nashville en ook daarvan vertrekt zijn er geen drop off kosten. Het kan zijn dat vliegen op Atlanta goedkoper is (veel grotere luchthaven). In ruim 2 weken kan je best een rondje Nashville-Memphis-Natchez-New Orleans-Nashville maken. Dat kan natuurlijk ook van Memphis of New Orleans.
Tof ! Dat is inderdaad een site die mij interesseert ! Heb de suggesties van u ondertussen bekeken en daardoor heb ik een leidraad gevonden voor mijn reis. Ben er nog lang niet,maar met uw hulp toch een stap dichterbij !
Thx voor de reactie en de tip !
Ik vermoed dat er wel hoge drop-off kosten zullen zijn dan,maar het zij zo.
Of is het beter ergens onderweg te wisselen van auto ?
Probeer eens www.usareisen.de Dan zie je meteen hoe hoog de drop off kosten zijn. Wij betalen dit jaar $ 150,-- tussen New orleans en Atanta (en $ 500,-- tussen Seattle en New Orleans) bij deze firma. Kan goedkoper dan 500 maar we willen een full size SUV en die heb je in onze reis alleen bij Alamo. Komt nog wel tax bij. Ik zou niet wisselen van auto in jouw geval. Dan heb je 2x drop off kosten.
Mede door de vele tips,heb ik de reis bijna rond.
de vlucht ligt vast,auto gehuurd,nog een onderkomen zoeken voor de eerste nachten in NASHVILLE en we zijn vertrokken…aléz toch bijna
De reis gaat door van 1 tot 22 mei 2013
Dag 1: aankomst in Nashville waar we een optreden willen zien in de “G O Opry”,en de bekendste bezienswaardigheden. Maken van daaruit een uitstap naar Hendersonville(graf Johnny en June Cash)
stop houden in JACKSON (?)
Dag 4 ; MEMPHIS, Graceland,Sun records studio…enz…hier voorzie ik 1overnachting
De reis gaat verder zonder vastgestelde overnachtingen (zie ik terplaatse wel)
naar ;LYNCHBURG…JD Distillery
TUPELO…geboorte huis Elvis
CLARKSDALE…indien mogelijk overnachting in “Shack Up Inn” (lijkt me
leuk)
VICKSBURG
NATCHEZ
NEW ORLEANS…volgens wat ik hier lees,ook best wat te zien,waar we dan ook ws een 2tal overnachtingen doen
BREAUX BRIDGE…voor een Swamp tour
van N O rijden we naar Texas,want we keren terug naar huis vanuit AUSTIN
Dus denk ik van N O naar SAN ANTONIO te rijden,verder naar BANDERA en zo naar AUSTIN.
Volgens jullie raad is dit best te doen in 3 weken,maar mis ik nu onderweg nog leuke plaatsjes ? neem ik de goede route ?
Tips of goede raad is nog steeds erg welkom !