Gezocht: stranden waar je kan snorkelen in juli

Wij gaan in juli naar Mahé/Praslin en La digue met onze 2 kinderen van 9j en 11j. Onze kinderen zitten graag in het water en vooral snorkelen vinden ze fantastisch. We willen liefst vanaf het strand kunnen snorkelen (dus niet via een boottrip). Nu lees ik toch vaak dat de zee ruw kan zijn, waardoor je niet kan zwemmen. Ik heb ook de indruk dat de windrichting in de zomer en winter verandert, waardoor er op bepaalde stranden in de winter wel, maar in de zomer niet gezwommen kan worden.
Heeft er iemand ervaring met snorkelen vanaf het strand in de maanden juli/augustus? Welke stranden raden jullie dan aan?

Bete Natachake, wauw, wat een aanrader, de Seychellen. Wij zijn in september j.l. geweest, en het was fantastisch! Wat een aardige mensen, wat is het daar ook supermooi! Gaan jullie eerst naar Mahe, dan naar Praslin en daarna naar la Digue? Deze volgorde hebben wij aangehouden. La Digue vonden wij het mooiste maar alle eilanden hebben iets moois. Er is overal genoeg te doen. Hebben jullie ook een auto gehuurd op de eilanden of gaan jullie met de bus? En stranden waar je kunt snorkelen zijn er vele. Je mag me wel een mail sturen voor verdere tips als je wilt: marion.versluis@gmail.com