Gezocht: Stage fysiotherapie

H

beste sanny,

ik zit nu in het vierde jaar vd opleiding en ga dit jaar ook als afstudeerproject naar zuid afrika om stage te lopen. ik ben al een lange tijd bezig met zoeken naar een stageplaats en vond het ook ontzettend moeilijk om ergens te beginnen. ik heb samen met mn klasgenoten een site gevonden met alle internetadressen van ziekenhuizen in de provincie kwazulu-natal, maar ik weet niet of je daarheen zou willen.

het adres met alle sites en emailadressen is:
http://www.kznhealth.gov.za/hospitals1.htm

wij hebben dan een vrijblijvende mail gestuurd naar alle ziekenhuizen met de vraag wat er allemaal mogelijk zou zijn in het ziekenhuis en of ze niet iets voor ons wisten.
alleen dit zijn wel ziekenhuizen en geen praktijken, dus als je echt een praktijk wilt, dan zul je het anders aan moeten pakken, maar ik weet niet of ze ook echt praktijken hebben zoals wij die hier hebben…

succes met je zoektocht in ieder geval!

groetjes,

corientje

H

haai sanny,

via onze mailtjes naar de ziekenhuizen zijn we aan een school gekomen waar lichamelijk en verstandelijk gehandicapte kinderen wonen/leren. zij hadden het mailtje van het mosvold ziekenhuis gekregen, omdat het mosvold zelf eigenlijk niets voor ons had. we gaan dan naar de school toe en waarschijnlijk kunnen we dan op het terrein vh ziekenhuis verblijven in een huisje. vanaf het ziekenhuis zou het dan mogelijk zijn om met een pendelbusje naar de school te gaan, maar daar zijn we nog mee bezig. de andere twee van ons gaan vanuit de school een outreach project opstarten en gaan de omgeving in, samen met een social worker en eventueel twee studenten social work vanuit NL om de kinderen in de omgeving ook te helpen, omdat dat er ca. nog 200 zijn, maar deze zitten niet op de school en worden thuis weggestopt.
we zijn dus via via aan deze plek gekomen en het is gewoon proberen!

heel veel succes!

groetjes,

corina