Gezocht: reisgenoot en tips voor Maleisië en Thailand.

Hallo allemaal!!

8 april vlieg ik naar Kuala Lumpur en 6 mei vanaf Bangkok weer terug naar Amsterdam.
In die tussen tijd wil ik gaan backpacken door Maleisië en Thailand.
Mijn reisschema gaat er ongeveer als volgt uitzien.
Kuala Lumpur - Taman Negera - Perhentian - Cameron Highlands - Penang - Langkawi - Krabi - Koh Phi Phi - Phuket - Koh Phangan - Bangkok.

Graag kom ik met mensen in contact die rond de zelfde tijd ook in Maleisië en/of Thailand zijn, en het leuk lijkt om eventueel een stuk samen te reizen.

Omdat ik deze reis low budget wil houden is mijn volgende vraag of er nog iemand tips heeft voor bijv goedkopen overnachting, plekken en dingen die ik niet mag missen en hoe ik het beste kan reizen per trein, bus of minibusje?
Alle suggesties zijn welkom!!

Alvast bedankt.
Greetz Eric

En heb je inmiddels al een keer een goed boek gekocht over deze regio bijv. Lonely Planet, waarin veel informatie staat over goedkoop overnachten, vervoer en dingen die je niet mag missen.

leuk om te lezen en goed om je reis een beetje voor te bereiden.Op die manier heb je ook al een indruk over de prijsverschillen en kun je wat gerichter vragen stellen over bepaalde plaatsen of regio’s hier op het forum.

Gr. Frank