Gezocht kindertehuis in brazilie voor half jaar vrijwilligerswerk

hallo,

Ik wil in februari 2009 een half jaar gaan werken in een kindertehuis.
Wil eigenlijk niet met een organisatie omdat je daar vaak zoveel geld voor betaald en er ook nogeens veel tijd mee kwijt bent.
Weet iemand een leuke plek waar ze graag vrijwilligers ontvangen??
Zou erg prettig zijn als er wat meer nederlanders in de omgeving zitten.

Alvast bedankt!
groetjes Kelly

Kijk op http://www.ibiss.info/ via hun wil ik ook twee maanden gaan werken. Het is alleen erg lastig om betaalbare woonruimte te vinden in Rio.

Oh leuk… wanneer wil jij gaan?
En heb je al kontakt gehad met die stichting?
Kan je daar zomaar voor aan de slag of moet je eerst klap geld betalen voor bemiddeling zoals bij veel organisaties?
Dat is dus de reden waarom ik zelf naar een tehuis opzoek ben. Ik regel het liever zelf zonder al die poespas eromheen:nod:
En bij de meeste organisaties krijg je toch iets van woonruimte (evt tegen betaling) toegewezen??

ga je alleen?

Ik vertrek 27 jan en ga alleen.

Die mensen bij ibiss zijn gewoon nederlands en werken samen met allerlei projecten. Zelf heb ik geregeld dat ik 2 maanden bij een opvanghuis kan helpen. Hier hoef ik niks voor te betalen, maar krijg ik ook geen vergoeding voor.

Ze kunnen ook helpen bij het zoeken naar woonruimte, maar omdat eind jan en feb ook voor de brazilianen vakantietijd is…is het niet zo makkelijk. Ik denk dat jij ook maar een beperkt bedrag te besteden hebt, omdat je zo lang wegblijft. Dus zelf ben ik nu allerlei aanbieders van huizen en kamers aan het benaderen om iets te vinden. Zaten al leuke studio’s bij, maar ik zag er al veel van 1000 euro per maand. Dus ik ga waarschijnlijk gewoon een kamer huren bij iemand thuis.

Ik weet niet of je een voorkeur hebt voor een stad, want dit is allemaal in Rio. En bij ibiss werd ook gezegd dat het veel leuker is als je een beetje portugees spreekt. Zelf wil ik een beetje aan thuisstudie doen en dan daar nog een cursus nemen. En na de twee maanden wil ik nog andere landen in zuid amerika bezoeken en spaans leren.

Mail me anders even, want ik ben veel dingen aan het uitzoeken en jij ook…bespaard mischien tijd :slight_smile:

ja sgoed, ik ga je vanavond even mailen.
Ik heb trouwens een adres van een organisatie waar mensen in brazilie ingeschreven staan en waar je heel goedkoop kan overnachten.
Is dus wel bij mensen thuis en ik weet niet of je daar dan ook zo’n lange tijd kan verblijven maar je kan het altijd proberen.
Ik mail je vanavond als ik wat meer tijd heb.
Groetjusss

Hallo Kelly,

misschien is het ook interessant voor je om te kijken op www.casadocaminho.nl
Voorwaarde van “casa” is wel dat je minstens een half jaar blijft; en…dat je braziliaans/portugees spreekt. Dat laatste lijkt me eigenlijk vanzelfsprekend; toch?

Succes

Hans

Hoi hans,

Ik ben die site in mn zoektocht naar vrijwilligerswerk ook tegen gekomen.
Ik ben wel portugees aan het leren maar ik spreek het nog niet echt.
Op de site stond dat je echt zo goed als vloeiend portugees moet spreken om daar t mogen werken dus dan viel het helaas voor mij af.
Ook kan ik maar 4 en n halve maand blijven want ik ga eerst anderhalve maand rondreizen.
Met visum is het niet mogelijk om er dan nog anderhalve maand aan te plakken.
Maar toch bedankt voor je reactie!
ik heb hopelijk wat gevonden… krijg er binnekort reactie van.
Dus iedereen die dit lezen mag duimen voor mij :wink:
anders moet ik heeeeeeel dringend weer opzoek naar wat anders!

Groetjes Kelly