Hallo, onlangs heb ik een waterpijp gekocht in Egypte. Maar weet niet precies hoe het werkt, zou iemand mij kunnen helpen?!
goedendag het gebruik van een waterpijp is niet echt lastig… ik gok dat de waterpijp 1 slang heeft en bovenaan een bakje met katen in de onderkant… de bedoeling is het heledeel boven het glas er af halen vullen met water en trug doen of dit een klick draai systeem is weet ik niet … maar dan doe je tabac of skunk hasj weet ik wat je wil roken op het bakje en doe je er aluminium folie overheen… prik 3 gaatjes in t aluminium folie en leg daar een kooltje op brandend zuig aan je slang en hij zou t moeten doen
blub blub blub
:blink:
stomme vraag mischien,
maar hoe krijg je da kooltje goed brandend, heb al getracht met aansteker en gasbrander, mr ding gaat steeds weer uit :S
Alvast bedankt.
![]()
halleei
Je hebt daarvoor speciale zelfontbrandende kooltjes. Hier hoef je alleen maar even een vuurtje bij te houden en het kooltje doet de rest. Het is wel slim om hem ff buiten aan te steken want dit kan wel stinken. Ik neem aan dat het om een echte waterpijp gaat met een grote kop erop want de kooltjes zijn ongeveer 2,5 cm breed. Je haalt ze bij een toko hier hebben ze ook vaak verschillende soorten tabak om er in te doen.
heej, ik heb ook een vraagje, een heb ook een waterpijp maar met een klein bakje, met een doorsnede van zo’n 2 cm, zijn daar ook kooltjes voor, en kun je die ook gewoon in een coffeeshop halen ofzo??
bedankt, wessel
Wat denk je van gewoon wat hout (vuren/grenen) stoken, klein vuurtje in een vuurkorf of zo.
zorg dat het schoon en onbewerkt hout is.
als het goed gebrand heeft smeult het na, zie daar kooltjes!
Mijn broer heeft ze volop verkocht, en zo gerookt, mafish mouskellah!
Op de kop (aardewerk) je tabak doen (appel is meestal favoriet, daarna aardbei) te koop bij de toko.
dan zilverpapier, paar gaatjes erin prikken, kooltjes erop, kap erover (gaat kooltje langer mee) klaar.
succes
oke, thanks:)
ik heb een waterpijp,kooltjes en appel/aarbeientabak,maar de appel/aarbeientabak zijn helemaal doordrenkt van een soort plakkerige stroop mijn vraag is nu moet je eerst die appetabaklaten drogen of moet het gewoon nat in die waterpijp…?
alvast bedankt.
klaas