Gezocht een Italiaanse mama

Ik ben op zoek naar een Italiaanse mama die mij kan inwijden in de (liefst) Siciliaanse keuken. Ik ben hobbykok en zou graag op deze manier mijn kennis willen vergroten. Ik ben dus op zoek naar iemand (mag ook een man zijn hoor;) die in kei is in het bereiden van streekgerechten en het leuk vind om mij het een en ander te leren. Ik denk aan ongeveer 1 week in het voorjaar of zomer van 2010. Wie kan mij hiermee verder helpen?

Ik zou je kunnen helpen om een kookcursus te doen bij een dichterbij agriturismo. Ik heb als vertaler mee gedaan en was erg leuk en echt Siciliaans.
Op deze site culinair Sicilië, van heerlijke gerechten tot voortreffelijke wijnen heb je wat recepten en een beetje geschiedenis.
Maar het siciliaanse keuken is ook en passie van me, en ik woon hier een paar jaren. Ik zou je veel leuke dingen kunnen vertellen en wat lekkere gerechten kunnen maken.

By the way, in het agriturismo kun je van een echte siciliaanse mama leren koken :dag:

Bedankt voor je leuke reactie! Ik heb op de website van opsicilie gekeken en het lijkt inderdaad iets wat ik zoekt. Met wie zou ik het beste contact op kunnen nemen? En wat betreft koken…leuk dat je aanbiedt…lijkt me inderdaad leuk om daar een keer over te praten ent te koken uit de siciliaanse keuken. Ben jij trouwens van italiaanse afkomst?

Gewoon een email stuuren aan opsicilie.nl met wat je zou leuk vinden, met jou interesse in het koken.
Ja ik ben Italiaanse :hihi:

Dank je! Ik ga binnenkort contact met hen zoeken en ben benieuwd of zij mij verder kunnen helpen!