Gexocht: vrijwilligerswerk Ethiopie

Hallo,

In de zomer van 2010 wil ik graag vrijwilligerswerk gaan doen in Ethiopie, voor 6-8 weken. Ik heb veel gehoord over Moeder Theresa huizen daar,
maar heeft iemand hier ervaring mee of een idee hoe ik contact met een (kinder)tehuis kan krijgen?

groetjes

Ik werk al 5 jaar als vrijwilligster in een van de huizen van de Zusters van Moeder Theresa. Er zijn 16 huizen in Ethiopie waarvan 2 in AA. Een van die 2 is een huis met 500 HIV besmette kinderen waar altijd vrijwilligers nodig zijn.

Gewoon mailen! Ik heb via internet afgelopen jaar zo’n 16 tehuizen aangeschreven en uiteindelijk heb ik via Artists for Charity twee weken in een weeshuis gefotografeerd voor Wees de Foto Ben daarna nog een paar weken gaan rondreizen. Het AFC-home is een prive-weeshuis met 14 kinderen en relatief welvarend voor Ethiopische begrippen, maar met hartverwarmende mensen. Op www.artistsforcharity.org vind je meer informatie. Wel willen ze het liefste dat je een duidelijk doel voor ogen hebt wat je bij zou kunnen dragen aan het tehuis. Ik heb ook veel gehoord over de Moeder Theresa huizen, maar omdat ik daar voor Wees de Foto niks kon doen ( omdat je er geen foto’s mag maken) heb ik daar niet voor gekozen.

Ethiopië is heel bijzonder en een enorm gastvrij land in mijn ogen, dus ik wens je veel succes en plezier daar!

Ik ben ooit wezen kijken bij 1 van moeder teresa huizen in addis. Erg indrukwekkend en veel werk. Ik zie dat de vrouw van Almachen al heeft gereageerd!
Ik ken haar ook zij kan je zeker verder helpen!
Het is echt een super land, met geweldige mensen.
Ik weet zeker dat het een ervaring wordt die je nooit zal vergeten!

groetjes Esther

Hallo,

Tijdens de afgelopen maanden juli en augustus, heb ik vrijwilligerswerk verricht in een schooltje in Nazareth, 100 km ten zuiden van de Ethiopische hoofdstad Addis Abeba.
Ik was daar leerkracht Engels in de kleuterschool en de lagere school en het was een fantastische ervaring.