De “Veggie Capital of Europe” is Gent met zelfs de donderdag tot “Veggiedag” gebombardeerd. Toerisme Gent geeft aan dat er in Gent het grootste aantal vegetarische gerechten worden geserveerd van heel België. Volgens Tobias Leenaert, (oprichter van EVA, Ethical Vegetarian Alternative) is Gent mede de vegetarische stad van België doordat er veel studenten wonen. Die staan meer open voor het vegetarisch eten dan de oudere generatie.
Bij Toerisme Gent kan je de brochure “veggie Gent” ophalen. Hier staat naast informatie over het belang van regelmatig vegetarisch eten ook tips voor restaurants waar 100% vegetarisch eten wordt geserveerd. Daarnaast staan er adressen waar en wanneer er een organische markt is en zelfs adressen voor verblijf waar ook vegetarisch eten wordt geserveerd. Ik zeg alle vegetariërs of mensen die gezonder willen eten, op naar Gent!
Gent is een erg dynamische stad. Ideaal voor een leuke citytrip vlakbij.
Enkele dagen geleden (23/01/2014) kreeg Gent overigens op het Vakantiesalon in Antwerpen de Zoover-award van ‘beste hotelstad’ van België.
Tourism Ghent indicates that served in Ghent largest number of vegetarian dishes from Belgium. According to Tobias Leenaert, (founder of EVA, Ethical Vegetarian Alternative), Ghent is also the vegetarian city of Belgium because there are many students live. Who are more prone to eating vegetarian than the older generation. At Tourism Ghent you can pick up the brochure “veggie Gent”. Here is the next information about the importance of regular vegetarian food also recommend restaurants where 100% vegetarian food is served.
Ik ben onlangs ook in Gent geweest voor Wereldwijzer en heb de veggie folder binnen hoor! Er worden zelfs veganistische opties gegeven en als vegan kreeg ik er een warm hart van