Air Asia wordt in de volksmond ook wel “Air Delaysia” genoemd. Ze hebben redelijk vaak vertraging, uit persoonlijke ervaring in 50 procent van de gevallen.
Grappig om te horen dat je ervaring hebt met zo vaak vertraging. Ik heb dit jaar ongeveer 8 keer gevlogen met Airasia en ik heb 1 keer vertraging gehad van wel 10 minuten. Voor de rest altijd precies op tijd. Dus echt op de minuut gaan we de lucht in.
Vind 80 minuten wel erg krapjes…Bangkok Airways hanteert bijvoorbeeld een minimum connecting time van 2 uur voor overstappen van een binnenlandse op een internationale vlucht.
De verhalen over de vertragingen van Air Asia ken ik ook…zelf regelmatig met Air Asia gevlogen, maar zelf nooit lange vertragingen meegemaakt.
Vind idd 80 minuten een beetje aan de krappe kant, niet te hopen voor je dat de vlucht vanuit Chiang Mai vertraging heeft en zo je aan sluiting mist.
Je kan beter op save gaan.
Ik heb geen ervaring met Air Asia, maar ik heb een keer gevlogen met 1-2-Go en Nok Air.
Vanuit BKK naar Phuket met 1-2-Go een kleine 3 uur vertraging, en van Phuket Naar BKK met Nok Air een half uur vertraging.
Je weet maar nooit hoe het loopt en als het bij Imigratie druk is dan sta je daar wel even.