Goedemorgen lieve reizigers!
Ik vertrek over 2 weken naar Costa Rica en nu dus volop in de voorbereidingen! :biggrin:
Ik vraag me nog even af wat nou handig is met de valuta daar… hier geld wisselen of daar pinnen?
En colones of USD of allebei?
En in hoeverre zijn toiletartikelen/zonnebrandcrème daar een beetje betaalbaar en goed te vinden als je in de kleinere plaatsjes zit? Wil het liefst zo min mogelijk meenemen!
En tot slot… in hoeverre hebben jullie last gehad van muggen? Ik ga eerst werken in een dierenopvang en daar hebben ze verzocht om deet-vrije antimuggenspray mee te nemen. Dit heb ik nu dus gekocht maar vraag me toch af of ik dan geen risico neem.
Alle tips zijn welkom!! :dag:
Op vliegveld van San José geen dollars omwisselen in Colones. Daar wordt je gigantisch afgezet. Je kunt er wel een ATM machine vinden waar je colones kunt pinnen. ATM machines van de Banco Nacional geven de minste problemen. Neem een creditcard mee. Neem van huis $200 mee voor onderweg. Betaal hier in Colones.
Muggen: de een is heel gevoelig voor muggen, de ander heeft nergens last van. Maar vers Hollands bloed lusten de meeste muggen wel. In elke supermarkt in Costa Rica zijn spuitbussen of sprays tegen muggen te koop. Deet vrije muggespul zal minder goed werken. Maar het hangt dus heel erg af hoe jij reageert op muggenbeten.
En dengue of andere ziektes die muggen overbrengen komen meestal voor waar rotzooi en vuilnis niet wordt opgeruimd. Daar broeden ze graag. Ze leven binnen een straal van 300 meter rondom dergelijke broednesten. Blijf dus weg uit achterbuurten. Malaria komt hier eigenlijk niet voor. Alleen ergens ver weg in de jungle waar nooit toeristen komen.
heb je dit al gelezen:http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=62901
Dank!! Net het hele artikel gelezen, supernuttige info allemaal 
Fijn ook om te lezen dat bijna alles daar ook wel te koop is, stelt wel gerust. Toch altijd weer zien waar je terecht komt.
:chin: