Geef jij geld aan bedelaars in Frankrijk? Of geef je uit principe geen geld?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Geef jij geld aan bedelaars in Frankrijk? Of geef je uit principe geen geld?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Vorig jaar op m’n pelgrimstocht naar Santiago de Compostella diverse malen er mee geconfronteerd geworden, ik geef echter geen geld…
Maar het eten wat ik ze wilde geven wilde ze niet !!! Dus de nood was nog niet zo erg hoog denk ik dan. Er zat er bvb een naast de deur van de bakker, dus ik koop brood voor mezelf en een baguetje voor haar, maar ze schold me verrot en weigerde het “verse brood”…
In Le Puy en Velay stond een jonge gast aan de ingang van de Cathedraal te bedelen, terwijl hij met zijn mobiele telefoon in gesprek was… 't moet niet gekker worden hé, ga werken :mad:
Heb het zelf nooit zo mee gemaakt. Wel dat ik geen sigaret wilden geven werden ze boos was in Nice. Ze stonden dan ook nog is alcohol te drinken.
Heb ze echter keihard genegeerd. Liep dus vrolijk verder naar het museum waar ze snel eieren voor hun geld kozen.
In Paris heb ik dat nog nooit zo ervaart, ben ze voornamelijk in Paris tegen gekomen. Daar was men altijd wel dankbaar brood wat drinken. Soms met sigaret zijn ze al super blij.
Soms geef ik dan wel is geld ja, zijn vaak degene waar je aan alles ziet dat ze helemaal niks hebben.
Over het algemeen geven wij zwervers niks, omdat geld door artsen zonder grenzen of het rode kruis beter wordt besteed. In Noord-Frankrijk maakten wij een uitzondering omdat daar in een portiek een zwerver zat, die niet dronken of smerig was en een leuke hond bij zich had. Wij vroegen hem eerst of hij een fles wijn wilde en daar was hij blij mee. We maakten een praatje en het verraste ons, dat hij zo goed ontwikkeld over kwam en over een enorme levenswijsheid beschikte. De man werkte hier en daar bij boeren en als er geen werk was, dan ging hij op pad om het te vinden. Om zichzelf en zijn hond te onderhouden scharrelde hij onderweg zijn kostje bij elkaar. In de periode van ernstige werkeloosheid was hij zo begonnen en kon inmiddels geen afstand meer nemen van zo’n leven. Dit was interessante ervaring en weer iets heel anders dan uitgescholden te worden door zwervers die zich ophouden in de Parijse metrostations.
Jaco Admiraal