geld pinnen

Nadat we onze eerste dag in Johannesburg aankomen halen we de huurauto op en gaan meteen op weg.
Ik lees dat het handig is om meteen te pinnen op het vliegveld ivm de kontante betalingen op de tolwegen. Maar ik lees ook dat pinnen op het vliegveld van Johannesburg vermeden moet worden ivm grote kans op skimmen van je pas.
Zijn er nog andere mogelijkheden? Iemand tips?

Inderdaad. Bij elke tankstation kan je pinnen en elk winkelcentrum heeft vaak van diversen banken de pin automaten daar hangen.
En je moet inderdaad voor de tolwegen contant geld hebben. Ook voor tanken, maar al heel vaak kan je daar ook met kreditkaart of gewoon je pinpas gebruiken (voor Rabo, wel activeren voor buiten Europa!)

Hoi Marmar,

waar heb je gelezen dat het pinnen vermeden moet worden? De luchthaven op Johannesburg is een hele veilige plaats om te pinnen. Toen ik zelf nog naar Zuid-Afrika reisde (en in Nederland woonde) pinde ik altijd op de luchthaven.

Je kunt tegenwoordig ook met je creditcard betalen bij de Petrol stations (benzine stations).

Groetjes vanuit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.

Bedankt voor jullie reacties. Corné, ik heb geen idee meer waar ik dat gelezen heb. Vorig jaar in Amerika zijn we geskimd, sindsdien ben ik er extra alert op, vandaar. Goed om te horen dat jullie goede ervaringen hebben op het vliegveld!

1 like

Kijk goed uit op het vliegveld, ook hier in Joburg. Ons komt vaak ter oren dat er problemen zijn