geld besparen tijdens camperreis door de USA of Canada.

Als je met een camper door de USA reist kun je veel geld besparen aan overnachtingen door op de Wal-mart parkeerplaats gratis te overnachten.
Iedere avond tussen 18.00 en 21.00 verzamelen zich bij veel Wal-mart’s camperaars die daar de nacht door brengen. Hier sta je veilig in het licht en veel supercenters zijn 24 uur open. Ook kun je bij veel Wal-mart’s voor 1 dollar een dvd huren, stel je verveelt je.
Wij hebben tijdens onze reis van 13 maanden zeker 75 % van de tijd daar geslapen en dus duizenden dollars bespaart.

PS. In Californie zijn overigens veel plekken waar het niet mag, maar in de rest van de USA en Canada mag het bijna overal. Er staan bordjes als het niet toegestaan is.

Schoentje.

Het kan dan wel goedkoop zijn, en handig als je ergens geen plek kunt vinden, of op doorreis bent, maar het is nu niet de meest enerverende plek om te gaan staan. Voor nood is het misschien leuk.
Maar wat het reizen met de camper nu juist zo leuk maakt zijn de mooie plekken, midden in de natuur, waar je kunt gaan staan in de state park, maar ook in gebieden van de BLM. Daar heb ik best wel een dollar of 15 voor over. Voor het geld wat een plek in een state park kost, en de mooie plek die je ze daar bieden, ga ik echt niet bij een Walmart staan.

Ik heb een aantal jaar terug een low budget roadtrip gemaakt, hierbij sliepen we in de auto. We zijn alleen aan de west kant geweest en hebben daar met name in de noordelijke staten veelvuldig gebruik gemaakt van de wall mart. In californie werden we door de security weg gestuurd.
Bij de meeste parkeerplaatsen staat er een bordje waarin vaak heel precies wordt verteld wat er wel en niet mag. Bij de camper vriendelijke wall marts staat dan een tekst als “no unattended overnight parking”; m.a.w. je mag er wel de hele nacht parkeren als je in je voertuig verblijft.
We zijn een paar keer kleine state parks tegen gekomen waar je voor een paar dollar kon overnachten. Daar was echter geen kip te bekennen en geen toilet e.d., de wall mart was dus veiliger en comfortabeler.

Na die 3 weken was een hostel kamer met 8 bedden per kamer wel een luxe moet ik toegeven :slight_smile:

No budget overnachtingen zijn altijd fijn toch.
Dat zijn de beste verhalen!
Mijn rondreis door canada (Alberta en BC) hebben we vaak op een camping geslapen, met ons tentje. midden in de natuur of juist onder de “Lions gate bridge” in vancouver.

Geef mij maar een beetje van alles, want alleen campsites is niet wat je wil.
Auto slapen zuigt maar is wel erg goed voor je vakantie gevoel!

Jean-Marc