Gegroet!

Hallo allemaal,

ik ben Berend, ben 23 jaar oud en woon in - het op dit moment grijze - Belgie en studeer Toegepaste Informatica.
Ik heb inmiddels al enkele leuke reizen binnen Europa achter de rug. Het begon allemaal toen ik nog als ukkie meeging met mijn ouders. Mijn eerste reisherinnering is naar Tsjechië-Slovakije. Daarna zijn we vooral naar het Noorden (en af en toe naar Groot-Brittannië) geweest.
Toen ik 16 was ging ik voor het eerst alleen (althans, zonder ouders maar met jongerenbegeleiding) op vakantie geweest. Dat begon met een kort reisje naar Keulen, daarna rond wezen trekken in West-Ierland, Zuid-Frankrijk, Umbrië, West-Normandië. Maar het toppunt was vorig jaar: eerst een klein deel van de Camino Frances gedaan, daarna met een InterRail-kaart naar midden-Finland.
Sindsdien ben ik weer verliefd op dat mooie Scandinavie en ben ik aan het denken om begin september naar de Lofoten te gaan, met de trein. Maar eerst nog naar Madrid! Op die manier hoop ik de 10000 km te halen in een vakantie.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Voor zover ik weet heb ik nog nooit iemand gebeten.

Hallo Berend, welkom op Wereldwijzer!

Jij hebt al veel gezien en niet de gebruikelijke reizen heb je gemaakt. Heb je het Noorwegen Forum al ontdekt? Dan kun je je alvast orrienteren voor Lofoten. Voor Madrid kun je vragen stellen en ervaringen lezen op het Spanje Forum. Veel plezier met de voorbereidingen en met je reizen.

Groetjes, Leontien