ik heb zelf een half jaar stage in londen gelopen, en nu moet ik een werkstuk over mijn stage maken,
daarin staat er dat ik een beschrijving van de algemeen geldende gebruiken en gewoonten en de do’s en don’ts van engeland e
n ook wat het verschil met het cultuur is tussen engeland en Nederland. wie weet er een paar verschillen tussen het cultuur en de gebruiken en gewoonten want ik heb tijdens mijn stage niet zoveel verschil gezien geloof ik, ik heb er eigelijk niet zoveel van gemerkt want ik had weinig contact met mijn engelse collegas
hoi Amelie,
Even denken, wat gebruiken, ik kan alleen uit mijn eigen ervaring praten en die ligt meerendeel in noord Engeland maar de verschillen dus,
1 het pub leven, de engelsers hebben een levendigere pub leven dan de nederlanders.
2 in relaties, ruzie met je vrouw? dan slaap je even een paar nachten bij je beste vriend! als we afgekoeld zijn praten we weer verder (tja moet je wel tegen kunnen)
3 een hele makkelijke is, het ontbijt!! de belangrijkste maaltijd van de dag. terwijl het voor ons een boterhammetje kaas is.
4school, de uniformen zijn verplicht!
5uit eten, vooral ook voor de lunch is heel normaal, wij nemen meer onze boterhammetjes mee naar het werk.
6 nederlanders zijn in het algemeen opener over sex, de gemiddelde! englsman/vrouw zijn preutser.
7 voetbal, bestaat er een leven zonder voor de engelsman?
er schieten me vast nog wel meer dingen binnen groetjes elleke
op zondags gaat iedereen tussen de middag uit eten in een grote pub, a familydiner.
met kerst geven de engelsen de kinderen mega dure kado’s, de hele family brengt kado’s naa het huis van de kinderen. op kerstavond komt santa langs om de sokken te vullen met snoepgoed en kleine kadootjes op 1e kerstadg in de ochtend pak je al kind de kado’s uit die van de familie zijn (kinderen weten dat dit van de familie is).
Op kinderpartijtjes geven de kinderen een kadootje en een verjaardagskaart (kaarten sturen doen ze niet), en na afloop geeft de jarige aan ieder kind een tasje gevuld met snoep en kleine kadootjes mee.