Ik ben wel benieuwd wat jullie (Nederlanders en Belgen) ervaren als cultuurverschillen.
Laat het ons weten ![]()
Ben het boek Watching the English (The hidden rules of English Behaviour) van Kate Fox aan het lezen.
groetjes
Christina
Ik ben wel benieuwd wat jullie (Nederlanders en Belgen) ervaren als cultuurverschillen.
Laat het ons weten ![]()
Ben het boek Watching the English (The hidden rules of English Behaviour) van Kate Fox aan het lezen.
groetjes
Christina
Dresscode voor meiden/ vrouwen tijdens het stappen.
Je hebt natuurlijk de trashy geklede meiden die je overal ter wereld wel tegen zult komen.
Zelf kom ik uit een klein dorpje uit Brabant en ik weet niet anders dan dat het in Nederland niet veel uit maakt wat je als vrouw zijnde draagt om een club binnen te komen. Gewoon een simpele jeans met een leuk shirtje erop en je bent klaar om te gaan stappen.
Maar in Engeland schijnt het gebruikelijk te zijn, als vrouw zijnde, dat je je helemaal uitslooft en eruit ziet om door een ringetje te halen voor een avondje stappen. Dit houdt dus in dat alle meiden daar een jurk(je) of rok(je) met iets leuks erop dragen tijdens het stappen.
Als je naar een pub gaat maakt het niet zo heel veel uit wat je aan trekt. Maar bepaalde clubs kom je dus niet binnen als je als vrouw zijnde een jeans draagt.
Terwijl de mannen, bij wijze van spreken, in een overal nog wel binnen zouden komen.
Leuke vraag ![]()
Ik heb een hele berg Engelse familie en wat mij opvalt: please stay polite, dear. Nederlanders zijn erg recht voor de raap, ‘blunt’ (bot) zouden de Engelsen zeggen. Meteen vragen waar het op staat? Nee, liever eerst koetjes en kalfjes uitwisselen en dan langzaam op het punt komen waar het om gaat, allemaal heel lovely and polite. Is zeker een verschil!!
Ow ja, das ok een hele mooie.
Ik game en ook daar kom ik dat tegen. Maar ook mensen uit andere landen hebben er moeite mee hoor, dat wij Nederlanders zo recht door zee zijn. Sommigen vinden je dan zelfs “aggressive”.
Ik kan het er niet meer mee eens zijn! cheer
En dat kan best nog wel eens botsen whehe
Heb je het boek “the unduchables” weleens gelezen, het is geschreven door een engels stel over de Nederlander, echt geweldig om te lezen hoe buitenlanders ons ervaren.!
Inderdaad dat vrouwen in Engeland veel meer aan hun uiterlijk doen als ze uitgaan,maar zou het nou niet trashy noemen. En mannen met sportschoenen aan komen de clubs ook niet binnen.
En natuurlijk het verschil in tijd van uitgaan. Ik ga meestal in Engeland van 7/8 tot 12/1 uit (tenzij we naar een club gaan) en in Nederland sta ik niet voor 10 uur in de kroeg.
En in Engeland word meer gedronken. Zo vaak uit mijn werk naar de pub gegaan om 4 uur, en dan werd het alleen maar voller en voller. Super gezellig, maar af en toe wel vreemd:). En als je hier langs de kroeg loopt (behalve in de steden) is het vaak bijna leeg.
Kerstmis wordt hier groots gevierd en is echt een familieaangelegenheid. Dat vond ik wel een beetje overweldigend de eeste keer hier. En dan de christmas crackers met de kroontjes die mensen dan op hun hoofd zetten. Een echte ‘christmas party’ van het werk heb ik ook nog niet meegemaakt, wel christmas lunch met secret santa. Ik ben benieuwd…je hoort altijd van die wilde verhalen over de christmas parties. Ik laat het nog wel weten.
groetjes
Christina
Gewoon nog een reden om gruwelijk dronken te worden ![]()
LOL, het viel uiteindelijk wel mee haha. Het was in Madame Thussauds en iedereen was dressed up en ondanks de free bar was er maar een collega die superdronken was, daar staat ie ook bekend om dus dat was geen verrassing.
Er stond laatst een artikel in de dailymail over de Nederlands vrouw gezien door de ogen van de Engelse vrouw…heeft iemand het ook gelezen?
Ik zal de link wel even plaatsen.
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1364690/Have-Dutch-women-secret-happiness.html
Ik denk dat in Nederland gewoon meer mogelijk is wat betreft parttime werken dan in de UK. Verder is het natuurlijk flink overdreven artikel maar ja het is natuurlijk ook de Daily Mail.
Ben wel benieuwd naar dat boek dat genoemd wordt.
Groetjes
Christina
Linkje doet het niet, jammer want het leek me wel interessant ![]()
Hey WME, ja het artikel is helaas van de daily mail website af. Volgende keer zal ik de tekst copieren.
groetjes
Christina
Ik woon sinds november 2010 in Londen en hou een blog bij over mijn belevenissen hier. Misschien de moeite waard om eens te lezen hoe ik het hier als Nederlander ervaar: http://www.estned.nl