Omdat wij binnenkort naar Engeland verhuizen hebben wij voor diverse apparaten geinformeerd of wij die wel in Engeland kunnen gebruiken.
In handleidingen staat het niet altijd duidelijk aangegeven en als je de vraag dan bij de fabrikant legt krijg je van verschillende medewerkers tegenstrijdige antwoorden. Het meeste hebben we nu wel uitgezocht, maar we vragen ons alleen nog af of we ons (vrij oude) telefoontoestel ook kunnen gebruiken in Engeland.
Ook ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen met apparaten i.v.m. het voltage verschil tussen Nederland en Engeland.
MIjn peroonlijke ervaring is dat de baterij capaciteit van mijn electrisch scheeraparaat hier ineens wel heel erg snel achteruit is gegaan, wat toe te schrijven valt aan de iets hogere spanning.
Wat je telefoon betreft. Afgezien dat er hier andere pluggen worden gebruikt en ik nog geen “verloopstekker/setje” ben tegengekomen. Vraag ik mij af waarom je hier geen goedkoop model aanschaft.
Uit mijn een ver modemachtig verleden staat mij bovendien iets bij van een afwijkende frequentie beltoon waardoor een nederlandsche telefoon hier sowieso onbruikbaar zou zijn. Iemand nog een oude modemhandleiding paraat ?!