We gaan waarschijnlijk eind volgend jaar naar Tanzania en willen graag niet georganiseerd op reis. Hotels en dergelijke word erg veel informatie over gegeven echter als ik zoek naar game drives/safari’s in mikumi national park kom ik echter alleen maar uit op sites die een complete vakantie aanbieden incl reis en dergelijke. Ons plan is daar zelf te verblijven en bijv 2 dagen door het park te reizen en het maken van verschillende game drives. weet iemand hier een goede site voor?
alvast bedankt
Mikumi National Park is nog niet heel erg bekend en het is lastig om het park alleen te gaan bezoeken. Meestal boek je van tevoren een lodge of tented camp en daar staan dan 4x4 + chauffeur/gids klaar om game drives mee te doen.
Als je ter plaatse in Arusha een safari wilt boeken, houdt dan wel rekening met het feit dat je dan enkele dagen moet wachten voordat je kunt vertrekken omdat er een aantal zaken geregeld moet worden zoals bijvoorbeeld het opladen van speciale pasjes die de chauffeur/gids nodig heeft om de parken in te mogen en het boeken van overnachtingen.
afgelopen zomer ben ik in mikumi geweest zonder iets te boeken. ik ben uit de bus gestapt volgens mij in het plaatsje mikumi, heb daar een hotelletje gepakt. zij boden ook auto’s aan voor 150$ per dag incl. toevallig was er een ander stel die de auto wilde delen, dus relaxt. mikumi is geen probleem.
ik had dat hotelletje uit de lonely planet. een duurder plekje dan waar ik normaal kom, ze hebben ook een snakefarm.
heb het even voor je opgezocht:
genesis motel, single room was 30$ incl breakfast. telefoonnr: 023-2620461
als je met de bus gaat dan droppen ze je voor de deur als je dat wilt, als je daar weer weg wilt, houden ze de bus voor je aan.
leuk hotelletje, lekker restaurant, ik vond het luxe!
helaas geen internetsite. maar het is echt geen probleem om daar zelfstandig heen te gaan.
in de planet staan ook meer adresjes in het park om te slapen, mijn hotel was net buiten(20 km) het park.
wel een paar email adressen weinig websites behalve deze: www.tanzaniasafaris.info beetje aan de prijs, maar misschien is het wat.
ik heb nog even snel een paar foto’s van genesis motel op mijn profielpagiina (fotoalbum, ancestoral trip 2009) geplakt dan kan je kijken hoe het eruit ziet. ik denk trouwens dat je vanuit daar ook wel makkelijk iets met kamperen kan regelen in mikumi.