Gambia overland

Sinds mei 2011 zijn wij al op reis met onze camper. We willen graag de komende winter doorbrengen in Gambia. Nu zijn we op zoek naar mensen die ook overland naar Gambia willen en die net als wij liever niet de reis door Mauritanië alleen willen maken.
We zijn niet aan een bepaalde tijd gebonden, dus vertrekken in november, december of januari kan allemaal.
Als iemand nog tips heeft of een ander goed idee, laat het me weten.

Spannend zo’n lange reis maken! Maar als je lekker de tijd hebt is het vast goed te doen. Zéker met een camper als vervoersmiddel.
Ken zo niemand die de reis wel eens met een camper heeft gemaakt helaas. Heb ook niet eerder een camper in Gambia rond zien rijden.

De snelste route lijkt me door Maurentanië, nou zijn jullie niet aan tijd gebonden. Maar overland naar Gambia, Mali is te onveilig nu. Het Noordelijke gedeelte heeft zichzelf onafhankelijk verklaard. Wat volgens mij nog door niemand erkend word.

Dan rest de optie door Niger. Dat moet je de sahara door in Algerije zo naar Niger en dan Burkina Faso, Ivoorkust, Guinee en dan Senegal en ben je in Gambia.

Hoe de wegen er zijn, zal ik niet durven te zeggen.

Aardig wat kilometers. Maar kan zekers een mooie reis worden. Ben benieuwd hoe julie definitieve route er uit komt te zien!