Ja, wij gaan van 3 juli tot 4 november tussen Z-Afrika en Oeganda heen en terug reizen. Wij willen een 4x4 kopen waar in of op (daktent) geslapen kan worden. Ik ben al 8x in zuidelijk en oost Afrika geweest.
Dit moet de ultieme reis worden.
Heeft iemand tips ? Vooral de aanschaf van het voertuig is erg belangrijk.
Wij gaan in december kerst en nieuwjaar vieren in Zuid afrika bij mijn schoonzus Ik kan haasr niet wachten
Ja in Augustus weer die kant op (al weer de 13e keer) en voor de 3e keer met het hele gezin. Hoofdzakelijk Mozambique dit jaar!
Gr. Hans
ja , ik vertrek:wereld: op 7 mei naar baviaanskloof voor vrijwilligerswerk voor het project “cheeta rehabilitation” voor 2 weken omdat dit de 1ste keer is dat ik zoiets doe
ik ben in 2009 op safari geweest met mijn zus en vorig jaar heb ik een rondreis gedaan van jo’burg tot cape town>>>
Dat is een erg goed idee, zo’n auto is perfect. Volgens een ranger schrikken alle wilde dieren af van een tent. Tip, hou de rits dicht constant, dan krijg je geen beestjes in je tent. denk dat in zuid-africa zo’n auto behoorlijk aan de prijs is, misschien heb je de mogelijkheid dit in een ander land te kopen. Ik zou ook bij huur auto’s informeren. Toyota heeft zulke auto’s en zijn vaak aardig coulant in onderhandelingen.
Wij(stel) gaan deze zomer 4 weken naar Madagaskar, ook Afrika, een beetje rondtrekken en zo, lijkt ons leuk. Voor de statistiek: ong. 10e keer Afrika en nog steeds niet klaar
Voor de tweede keer vrijwilligerswerk doen in Afrika… geweldig !!:wereld:
Hallo,
Wat een leuke ideeën allemaal. ![]()
Ik weet nog niet of ik naar Afrika ga dit jaar.
Sinds jaren wil ik er al heen en ben de mogelijkheden aan het bekijken voor stages/ vakantie.
Helaas heb ik nog geen maatje gevonden en zijn de groepsreizen me echt te duur.
Veel plezier. ![]()
indien je nog een jaartje kan wachten zoek ik nog wel iemand om mee te gaan , laat het me maar weten ciao
Wij gaan in oktober naar Ethiopië. Daar hebben we een heel speciale reden voor. We hebben 2 zoons die zijn geboren in Ethiopië. Dus (voor de eerste keer) hun geboorteland bezoeken.
Ze zijn nu 22 en 26 jaar. Onze oudste zoon Tagel kwam daar mee ongeveer 2 jaar geleden. Onze jongste zoon vindt het vooral spannend. We zijn er zelf nog nooit geweest. En nog nooit een dergelijke (voor ons) avontuurlijke reis gemaakt. Wel met een reisbureau.
Groetjes van Marianne
Na een aantal keer Kenya, dit jaar voor het eerst naar het westen van Afrika…
Eind april 1 weekje Gambia… en als het bevalt snel plannen maken om voor een langere periode te gaan in combinatie met vrijwilligerswerk…
Ik ben wel van plan om deze zomer naar Afrika te gaan, moet alleen nog een leuk project zien te vinden om als vrijwilliger te werken! ![]()
we vertrekken op 23 september voor een 6-tal weken naar Madagascar. Tot zo lang geduld oefenen zal niet eenvoudig zijn.
Yep…heb gisteren geboekt…3 t/m 24 september 2011…spannend spannend!!!
We gaan 26 sept tot 3okt naar Kenia een rondreis maken. Het schiet al op, het kriebelt al een beetje.Ga voor het eerst naar Kenia.
Voor iedereen die gaat een hele fijne tijd in Afrika
Gr
Anita :dag:tL
Ik woon en werk in het toerisme in Zuid Afrika sinds 2001 en ben sinds oktober 2010 mijn eigen reisagentschap begonnen - als iemand hulp nodig heeft met het in elkaar zetten van een avontuurlijke self-drive reis of advies over (wandel) safaris in Kruger, neem dan gerust contact met me op. Alle advies is gratis en ik help iedereen graag!
Groetjes vanuit de bush!
Ingrid
Ingrid@backroadsafrica.com
PS: Mijn website ondergaat een upgrade op het moment, dus die is even buiten werking!