Fysiotherapie

Hallo,

Momenteel zit ik in mijn derde jaar van fysiotherapie en wil ik volgend jaar graag naar het buitenland om daar een half jaar stage te lopen of een minor te volgen op een buitenlandse universiteit.
Voor stages wordt er veel aangeboden maar op het gebied van minoren is er erg weinig te vinden.
Heeft iemand leuke, interessante ervaringen en/of tips wat betreft een stage of minor voor fysiotherapie in het buitenland?

Groetjes Liona.

Beste Liona,

Wij hebben een Fysiotherapie stageplaats op ons special needs project in Sri Lanka.
Werken met kinderen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking is mogelijk in het zuiden van Sri Lanka. Hier ondersteunt PURE! een aantal bijzondere ‘special needs’ projecten. Alle projecten bieden dagopvang, scholingsmogelijkheden en fysiotherapie voor kinderen met bijvoorbeeld het syndroom van Down.

Op het project in Galle is een ervaren fysiotherapeut aanwezig. Als vrijwilliger of stagiair loop je mee met deze fysiotherapeut en help je met de dagbehandelingen van de kinderen in de dagopvang. Daarnaast ga je met de fysiotherapeut mee op huisbezoeken in de omgeving van het project.
Het is ook mogelijk om je werkzaamheden als fysiotherapeut te combineren met andere werkzaamheden op het project. Hierbij heb je de mogelijkheid om les te geven in het bestaande lesprogramma, kleine klasjes zelf begeleiden en de leerkrachten meer kennis bijbrengen op het gebied van omgaan met ‘special needs’ kinderen.

Voor meer informatie kun je een kijkje nemen op onze website www.purevolunteer.nl of mij direct een mailtje sturen via marien@purevolunteer.nl

Groetjes Marien
PURE! Volunteer