Hoi
Afgelopen maart ben ik afgestudeerd als fysiotherapeut. Voordat ik me ga storten op een vaste baan in Nederland, wil ik nog een paar maanden reizen en daarbij ook vrijwilligerswerk doen in het buitenland. Het is altijd al mijn droom geweest om in een Afrikaans land een paar maanden me in te zetten. Ik heb al een beetje rondgekeken en al wat projecten gevonden bij verschillende organisaties, maar ik zou me graag als fysiotherapeut in willen zetten en echt daadwerkelijk dingen willen doen op mijn vakgebied. Heeft iemand een tip?
Groeten,
Marieke
Hoi Marieke,
Allereerst gefeliciteerd met het behalen van je Bachelor fysiotherapie! Leuk om te horen dat je vrijwilligerswerk nu wilt combineren met jouw kennis en ervaring als fysiotherapeute. De projecten van Projects Abroad PROzullen zeker bij jou passen. Deze projecten zijn namelijk ideaal geschikt voor afgestudeerden (en professionals en gepensioneerden). Wij hebben diverse fysiotherapieprojecten, ook in landen in Afrika; in Ghana, Tanzania en Togo. Hier ga je niet alleen aan de slag met patiënten, maar heb je ook de mogelijkheid om een behandelplan voor ouders te schrijven, zodat zij thuis met de kinderen ook de oefeningen kunnen doen die jij hebt opgegeven. Daarnaast kun je, als je wilt, ook workshops geven aan vrijwilligers die nog niet zoveel ervaring hebben, om ze zo een extra inzicht te geven in jouw werkveld. Doordat je op collegiaal niveau werkt, zul je jouw kennis verder ontwikkelen en ook nieuwe vaardigheden opdoen, die jou weer kunnen helpen bij het vinden van een baan in Nederland. Neem dus gauw een kijkje op de website. Je kunt ook altijd bellen naar 078 613 13 56 of mailen naar info@projects-abroad-pro.nl.
Vriendelijke groeten,
Dagmar
Dagmar Schouten
Program Advisor
Projects Abroad PRO
www.projects-abroad-pro.nl
Facebook: Fanpage Projects Abroad PRO
E: info@projects-abroad-pro.nl
T: 0031 (0) 78 613 13 56