In januari wil ik voor een maand of 2 naar West-Afrika gaan, voornamelijk om mn Frans goed bij te spijkeren, waar mogelijk in combi met vrijwilligerswerk, maar het moet wel een beetje betaalbaar zijn. Na veel zoeken op het internet ben ik nog niet veel wijzer waar ik terecht (kan via projects abroad of Baobab, maar die zijn allebei nogal prijzig).
Heeft iemand nog een idee/tip waar ik heen zou kunnen gaan?! Of anders in een ander West-Afrikaans land?
Het ligt eraan, waar je naar toe wilt gaan, maar zowel in Dakar als in Ziguinchor (Casamance) vind je de Alliance Française. waar je Franse les kunt volgen.
Dank je wel Kasumay!
Weet nog niet precies waar ik heen wil/ga, dat hangt ervan af waar ik het beste Frans kan studeren. Weet je misschien of er ook iets zit in St Louis?
Er zit ook een Alliance Française in St Louis, maar die ken ik niet. Ziguinchor heeft een heel goeie Alliance en Dakar ook. Er zijn ook veel culturele activiteiten
Het ligt eraan hoe je, je frans wilt bij spijkeren. Tussen de schoolbanken of van de locals. Vrijwilligerswerk??? wat voor soort. Wat bedoel je met het moet wel betaalbaar zijn.
Ik wilde graag de combi tussen schoolbanken & en met mensen werken, dat lijkt me de beste manier voor mij. Vandaar ook gecombineerd met (vrijwilligers)werk, wat van alles kan/mag zijn.
Over het betaalbaar, zoals gezegd had ik combi van leren en werken bij bv projects abroad gezien, maar voor een maand 1700 euro vind ik aan de dure kant!
Ik begrijp het. Ik ken een pas opgestart project in mali. Een goede kennis van mij is een restaurant annex bad and breakfast begonnen. Hij zoekt naar mensen die hem willen helpen om de marketing voor het bad and brakfast gebeuren op te pakken. daarnaast werkt hij met kinderen die dagelijks een maaltijd kunnen krijgen. Ook dat is een nieuw project. De verblijfskosten moet je wel zelf betalen. Als je meer info wil hoor ik het wel.