Frans leren in Frankrijk, mei/juni 2010 wie wil?

Hallo!
Eerder had ik al een berichtje geplaatst over een taalreis naar Italië in Siena of Florence. Ik wil graag in mei en juni weg. Helaas heb ik nog geen reacties gehad… Ik heb bedacht dat ik ook best graag naar Frankrijk zou willen, het liefst het zuiden. Dus bij deze mijn nieuwe oproep:

Wie heeft er zin om óf naar Frankrijk te gaan om Frans te leren of te verbeteren, of naar Italië (Florence of Siena) te gaan om Italiaans te leren?
Zegt u het maar!

Ohja, in juni word ik 20 en ik heb op het moment wat tijd over omdat ik tussen twee studies inzit. Zo’n reis zie ik ook als veel relaxen, terrasjes en een appartementje delen, evt met meerdere mensen :). Liefst wel van ongeveer dezelfde leeftijd of iets ouder!

Groetjes
:dag:

Hooi!

Mijn naam is Laetitia. Deze zomer wil ik ook heel graag naar Frankrijk om mijn Frans te verbeteren en natuurlijk cultuursnuffen. Ik ben 19 jaar (sept. wordt ik 20) en studeer communicatie in Utrecht.

Staan de maanden mei/ juni écht vast voor jou? Mijn agenda is namelijk pas helemaal vrij in juli, door herkansingen ed.

Hee!
Ja helaas wel… Had me leuk geleken! Ik wil graag in mei/juni gaan omdat ik met m’n studie ben gestopt en nu dus heel veel tijd te doden heb. In juli ga ik op vakantie…
Groetjes :slight_smile:

Hoe lang ben je eigenlijk van plan te reizen?

Ik denk een week of 6…

Hoi Lizanne!

Ik ben Ellen, 19 jaar (wordt in augustus 20 :P) en ik had ook zo’n idee om m’n frans te verbeteren. En de maanden mei en juni komen me heel goed uit! In juli ga ik ook weer op vakantie. Rond 6 weken komt voor mij ook heel goed uit, en wanneer wilde jij ongeveer gaan?
Ik ben nu zelf in Ierland en ik kom half april terug, maar dan moet ik wel nog m’n studie regelen, dus daar heb ik wel een paar weekjes voor nodig. Dus half mei zou ik wel kunnen gaan denk ik. Als dat te laat voor jou is, misschien kan ik je dan gewoon meeten half mei, ergens in frankrijk?
Heb je al een beetje een plan van waar je ongeveer heen wilt? Vooral het zuiden vind ik ook fijn, lekker warm. We moeten ons dan natuurlijk wel een beetje onder de mensen begeven om frans te praten… Maar rondtrekken in de bishbosch vind ik ook heerlijk.
Ik weet wel een manier om te overnachten, ken je couchsurving? Daar moet je lid van zijn, en dan vraag je gewoon of iemand daar ook lid van is, dan kan je bij hem overnachten, en dan bied je hem/haar ook jou thuis aan om daar een keer te overnachten, dit bestaat over de hele wereld.
Maar appartementjes vind ik ook best hoor, of zo’n jeugdhostel want dat is niet zo duur, en daar zit je meestal ook met meerdere mensen in.
Nou ik hoop dat je nog steeds geinteresseerd bent in dit plan!
Email me dan naar [EMAIL=“ellenvanhulzen@hotmail.com”]ellenvanhulzen@hotmail.com

Groetjes Ellen

hej lizanne,

Ik had wel gereageerd op uw berichtje om naar italie te gaan…:frowning:
Wil dit zeggen dat deze plannen niet meer doorgaan dan ?
Anders lijkt frankrijk mij ook geen slecht plan, aangezien ik toch frans-italiaans wil gaan studeren volgend academiejaar.
Laat je iets wete.
Krentebolleke@hotmail.com

groetjes karen

Hoi!
Ik ben ondertussen heel erg gaan twijfelen inderdaad, maar (Zuid-) Frankrijk lijkt me wel echt leuk omdat ik mezelf daar nog een beetje duidelijk kan maken ;)… Hoewel Toscane ook supermooi is natuurlijk…
Op het moment kan ik weinig regelen omdat mijn laptop kapot is, dus ik zit af en toe bij iemand anders te internetten. Dit weekend zal ik even verder kijken en misschien dat we dan wel met, wie geinteresseerd is, kunnen bedenken bij welk bureau we een cursus regelen en wat voor accommodatie we willen.
Bedankt voor de reacties!
Groetjes

hoj hoj,

Zet mij alzeker op uw lijstje!
Maar mss moete we eerst eens afspreken voor een persoonlijke babbel met diegene die willen meegaan…:d
Wat denk je…?
en Frankrijk is zeker niet slechter, kunnen we mss inderdaad iets verstaanbaarder zijn…;p

groetjes xx

Hoi Lizanne,

Ik kwam je oproepje tegen. Ik wil zelf ook naar Frankrijk om daar mn Frans wat bij te spijkeren maar vooral ook commercieel Frans. Je komt steeds meer vacatures tegen waarbij Frans gewenst of zelfs vereist is. Daarbij vind ik het ook een mooie taal (liever Frans dan Duits iig). Heb je al enig idee via welke organisatie je dat wil gaan doen?

Groetjes

Hoi,
Ja ik heb ondertussen al geboekt! Het wordt Nice, Zuid-Frankrijk, voor 6 weken, via actilangue. Heb een kamer in een studentenhuis en ga 24 april al weg met het vliegtuig…
Dan weet je dat! Heb jij al concrete plannen?

Hey,

Wat leuk dat je het allemaal heb geplant, klinkt goed! Ik heb alleen nog steeds geen tijd gehad om veel te internetten, zit nu in heen hostel in ierland te internetten… Maar ik moet toegeven dat april te vroeg voor mij is, dan ben ik net terug van ierland, en dan zou ik eind april al weg gaan voor een cursus. Wel spannend hoor! Ik wil het wel heel graag doorzetten, dus ik ga waarschijnlijk toch midden mei, maar ik hoop dat ik nog iemand kan vinden die ook mee wilt. En dan moet ik ook maar naar nice gaan denk ik, wel duurder, maar wel een lekker bij de zee. En over die accomodatie moet ik nog even nadenken, dat is zelfs duurder dan de cursus zelf!

–> dus… ook voor andere die dit lezen, is er nog iemand geinteresseerd in een cursus frans in mei/juni? Laat het snel weten, want ik wil zo snel mogenlijk boeken als ik 13 april weer thuis ben in nederland.

Hee Ellen,
Jammer ja, dat het allemaal even anders liep. Maar laat het me even weten als je in Nice bent, dan meeten we!

(p.s. accommodatie is wel duur ja, gastgezin bij Actilangue is een stuk goedkoper!)