Frankrijk :)

hey ! =)

ik wil zo graag komende zomer, naar frankrijk, en dan het liefst naar een echt surfersplaatsje, bij een surfstrand.
ik kan niet surfen, maar het lijkt me leuk om eventueel te leren.
daarnaast, vind ik gewoon de sfeer daar geweldig, relaxt, chill, leuke feestjes, de hele nacht bij het vuur op het strand met rose/bier en de gitaar.
mijn vriendin, met wie ik zou gaan, moet plotseling zomercursus gaan doen om haar studie te halen, dus die kan niet meer mee.

is er hier iemand die hier ook heel veel zin in heeft en wel mee wil?

liefs

Haai!

Wanneer was je van plan om te gaan? Ik wil zelf komende zomer een weekje naar Biarritz, DE surfplek in Europa!! Ik heb zelf alwel eerder gesurft maar ook niet vaak dus ben nog redelijke beginner…:wink:
Weet dit echter nog niet helemaal zeker want ik heb nog een paar andere opties voor mn vakantie… :retard:

Ik kan trouwens uit je berichtje vrij weinig opmaken over je geslacht/ leeftijd etc… Ik denk dat dit wel handig is en dat je zo misschien wel meer reacties zult krijgen!! Ik ben zelf 28 en woon in Rotterdam.

Groetjes
Natalie

Hoi,
Ik ben momenteel nog zoekende naar een reis voor de zomervakantie, maar ik zag via een nieuwsbrief je bericht en dit lijkt me ook een hele leuke optie. Ik zelf heb surfervaring, maar ook weer niet te goed. Ik weet niet of je specifiek op zoek bent naar iemand van het vrouwelijk geslacht?; dan zal ik niet je reismaatje zijn. Laat maar weten wat je leuk lijkt en ik zou natuurlijk dan ook wat meer over je te weten willen komen.
Groetjes RM(29)

Een suppppper leuke bestemming voor beginnende surfers is het plaatsje Maubuisson (Gironde). Maubuisson heeft een enorm groot meer met een prachtig strand. Voor liefhebbers van de zee, die ligt op ±3Km. Het is een bosrijke omgeving doorweven van fietspaden, dus ook voor de niet surfers onder jullie… Verder is er keuze te over aan logementsmogelijkheden en liggen de huurprijzen een stuk lager dan in het zuiden. Wat willen jullie nog meer jongens…

Hallo,
Ik heb zelf ook al druk gezocht naar een surfvakantie. In mijn omgeving ziet niemand het zitten dus ik dacht aan een groepsreis bij Mambo!!
Het is niet duur en in Frankrijk, weet alleen niet hoe het zit met het weer daar mijn moeder zegt dat het daar nog wel eens regent en dat zou niet zo fijn zijn…
Ik ga in juli denk ik.
Groetjes Bianca

hey, hartje australie,

dat klinkt goed ja, ik heb 1 week gesurft in bali was ook cker leuk.
maar kun je hier wat gegevens over jezelf wegzetten?
ik ben Mark
23 jaar en wonend in Brabant
en ben altijd in voor een leuk reisje,

Ik zit ook te denken om te leren surfen of te gaan paardrijden, aangezien ik dat laatste al kan. Wat is je leeftijd, ik ben zelf 30… ojee wat klinkt dat elke keer weer oud als ik het opschrijf.

Hoi hoi,
Ik word in juni 25 en woon in Moordrecht dat ligt tussen Gouda en Rotterdam. Ik zat te denken om een surfvakantie te boeken bij Mambo dit is een organisatie waar ze ook met leeftijdsgroepen werken. Ik wilde dan mee met de leeftijdsgroep 20 tot 35 jaar.
Ik ben van plan om 26 juni of 3 juli te vertrekken voor 10 dagen. Mijn vakantie is nog niet vastgelegd op mijn werk dus ik kan nog wijzigen.

Dit staat onderandere op de site:
Altijd al eens een keer willen surfen op de mooie golven van de Atlantische Oceaan? Voor de leeftijdsgroep 20-35 is het Brunotti Beachcamp nu ook de ultieme vakantiebestemming! Geniet van zon, strand, golven, een relaxte surfsfeer en het gezellige uitgaansleven van Vieux Boucau! De mooie zandstranden en de perfecte surfspot zorgen ervoor dat elk jaar weer duizenden surffanaten naar dit mooie plekje aan de Atlantische kust komen.
Dit is trouwens in een tent. en ook goedkoop, volgens mij inc. surfboard, les, tent en vervoer per bus 330euro!

Ik zat ook eventueel aan Fuerteventura te denken maar ik hoorde van de reisleiding dat het stappen daar minder leuk is… en ik vind het toch wel leuk als het echt een combi is van stappen en surfen!!
Ik hoop alleen dat het mooi weer is in die hoek van frankrijk, ik heb gehoord dat het daar aardig kan spoken…

Laat me weten wat je ervan vindt of dat je misschien andere ideeen hebt!

Groetjes Bianca

Vieux Boucau (beter gekend als Port Albret bij Moliets) is inderdaad ook een mooie en gezellige plaats. Het meer is niet groot maar voor een beginnend surfer is dat geen probleem. Ook het feit dat het water niet erg diep is geeft wat meer zelfvertrouwen. Ook hier zijn er verder mooie fietspaden, weg van de grote wegen en vooral dwars door de natuur.
Doch blijft het meer van Maubuisson (Gironde) op alle gebied het meest ideale wat het surfen betreft. Het is groter en heeft minder te kampen met draaiwinden. Ook hier kan men behoorlijk ver het water ingaan alvorens het echt diep wordt. Tevens heb je het voordeel van leuke ‘pubs’ en winkels vlakbij het strand.
Op mijn aanraden zijn er al meerdere mensen gaan surfen (ook hele goede). Geen van allen is nog geïnteresseerd om elders te gaan. Wat Frankrijk betreft is dit het paradijs voor surfers. Voor de moedigen onder jullie, de zee is vlakbij ± 3 Km. En nogmaals, deze bestemming is nog steeds betaalbaar.

Ps: Ik ga niet mee, maar maak graag publiciteit voor iets wat de moeite van het ontdekken waard is.

wauw Bianca, dit klinkt goed, maar ik kan pas half/eind juli

hey allemaal,
Ik ga wel op golfsurfvakantie en wil niet windsurfen. De data zijn 26 juni, 3 juli en dan pas weer in augustus.
Groetjes Bianca

heyz, ja dat begreep ik eerst ook golfsurfen, dat is egt veel leuker, is daar ergens een goeie locatie voor in frankrijk?

Dit staat over golfsurfen bij Mambo.nl op de site

Dit staat onderandere op de site:
Altijd al eens een keer willen surfen op de mooie golven van de Atlantische Oceaan? Voor de leeftijdsgroep 20-35 is het Brunotti Beachcamp nu ook de ultieme vakantiebestemming! Geniet van zon, strand, golven, een relaxte surfsfeer en het gezellige uitgaansleven van Vieux Boucau! De mooie zandstranden en de perfecte surfspot zorgen ervoor dat elk jaar weer duizenden surffanaten naar dit mooie plekje aan de Atlantische kust komen.
Dit is trouwens in een tent. en ook goedkoop, volgens mij inc. surfboard, les, tent en vervoer per bus 330euro!

Ik ga waarschijnlijk 3 juli 10 dagen

Groetjes Bianca