Fotowedstrijd: Het mooiste vakantiekiekje van Nederland

Wedstrijd Mooiste Vakantiekiekje Van Nederland

Wij van de redactie vinden het een leuk idee om eens een keertje een fotowedstrijd te houden. Een fotowedstrijd voor het beste, leukste of mooiste vakantiekiekje van Nederland. Het kan een foto van een gebouw zijn, een landschap met je familie erop, een uitje in de dierentuin, maakt niet uit. Zolang de foto maar door jezelf in Nederland genomen is.

De jury
De manier waarop we gaan bepalen wie wint is simpel. De jury bestaat namelijk uit alle bezoekers van Wereldwijzer.nl. Zodra de inzend ronde voorbij is kun je elke foto een cijfer geven. De foto met uiteindelijk het hoogste cijfer wint een prijs.

De prijs!
En wat is nu een wedstrijd zonder prijs? Voor degene die met zijn/haar foto het hoogste cijfer haalt hebben we een prijs klaarliggen. Het is het boek ‘Het toppunt van Nederland’ van Aad Struijs.

Het hoogste punt van Nederland is de Vaalserberg. Maar er zijn meer toppunten.
De diepste polder bijvoorbeeld. En de kleinste diamant. Het oudste huis. Het duurste schilderij. De grootste goudschat. Het eerste wiel. De langste asperge. De kleinste dierentuin. De kortste graftekst.

Ze staan allemaal in dit boek. Samen met meer dan 1500 andere records en rariteiten. Soms luchtig, dan weer diepgravend spit Het Toppunt van Nederland in de wereld van de archeologie, kunst, cultuur, architectuur, vaderlandse geschiedenis, natuur en techniek. Bekende en alledaagse dingen komen opeens in een heel verrassend licht te staan.

Toch is Het Toppunt van Nederland geen doodgewoon recordboek. Het is ook een reisgids, want alle records en rariteiten zijn te bezoeken of te bezichtigen. De lezer krijgt talloze ideen aangereikt voor een onovertroffen dagje uit. En ook de leunstoelreiziger zal van de ene verbazing in de andere vallen.

Hoe plaats ik mijn foto?
Het plaatsen van een foto doe je als volgt:

1 Klik hier om je foto’s (maximaal 3) toe te voegen aan het wedstrijd album
2 Klik vervolgens op de bovenste knop ‘Bladeren’ bij foto om te uploaden. Je krijgt nu het scherm Bestand selecteren. Selecteer hier de foto van je eigen harde schijf en kies ‘Openen’.
3 Vul een titel in voor de foto: Vul hier in waar in Nederland de foto is genomen. Bijvoorbeeld ‘Scheveningen’.
4 Foto omschrijving: Vul hier in wie of wat er op de foto staat. Bijvoorbeeld ‘Onze hond’ of ‘Strand’.
5 Klik dan op de knop ‘Upload/Verwerken’. Na een tijdje krijg je dan een overzicht te zien van de foto('s), aan de linkerkant je eigen foto in het klein, daarnaast de titel en opmerking. Die kun je eventueel nog wijzigen.
6 Als alle gegevens kloppen, moet je op de knop ‘Voorbereiden’ drukken. Je foto wordt nu geplaatst. Nu staat je foto erop en kan je het resultaat bekijken.

Waar vind ik de inzendingen?
Je kunt alle inzendingen bekijken in de rubriek Wedstrijd Leukste NL Vakantiekiekje .

Zijn er verder nog voorwaarden?
Je kunt je foto inzenden vanaf 12 t/m 31 januari. Belangrijk: De foto moet wel door jezelf genomen zijn op mee te doen aan deze wedstrijd. Je mag maximaal 3 foto’s inzenden.

Agenda
-12 t/m 31 januari: Inzenden foto’s
-1 t/m 11 februari: Stemronde

VEEL SUCCES!

Leuk!

Ik heb een foto geplaatst!
Kwam er wel achter dat ik er toch niet zo veel van NL hebt.
Wel van mensen daar, maar niet van de omgeving… :confused:

Je mist overigens wel een puntje tussen punt 5 en 6, namelijk dat je bij categorie de optie “wedstrijd” moet kiezen. Dat is wel handig om te weten! :wink:

Liefs,
Carolina

die categorie das vreemd, wedstrijd zie ik er ook niet bij staan, heb hem maar onder landen foto’s gezet

Jawel, die staat er wel bij. Nadat je de eerste keer op “Upload/verzenden” klikt, kom je bij een controle. De eerste optie is categorie, die heeft een schuiflijst. De op een na laaste keuze mogelijkheid is “Wedstrijd leukste NL vakantiekiekje”. Die moet je selecteren en tada!

Als het goed is staat de juiste categorie al geselecteerd als je op de link klikt in de eerste post om je foto te uploaden. Of je klikt even hier!

Sorry, kon bij categorie ook niets vinden wat naar wedstrijd verwees dus heb hem ook onder de landenfoto’s geupload.:frown:

Ben ik nog een keer. Ik heb me helemaal suf gezocht. Ik heb iedere stap zoals hierboven beschreven gevolgd maar kom de categorie “Wedstrijd leukste NL vakantiekiekje” niet tegen. Kan iemand me verder helpen???
Alvast bedankt, @ngel

Ps: De link naar foto’s bekijken werkt ook niet (bij mij)

same here, staat er toch echt niet bij

Het staat er toch echt bij, maar nogmaals de links…

Foto’s bekijken: http://www.wereldwijzer.nl/album/showgallery.php/cat/575

Foto uploaden om mee te doen aan de wedstrijd: http://www.wereldwijzer.nl/album/uploadphoto.php?cat=575

Jeetje, leuk idee! Vind het namelijk ERG leuk om foto’s te maken en ook andere te bekijken! Alleen vind ik de site wel erg onduidelijk of hoe of waar
ik het allemaal vinden kan!!

Grtjs renate

Hallo Renate,

Leuk dat je meedoet en dat je het een goed idee vindt. We gaan het in de toekomst vaker doen. Let er wel even op dat je met maximaal 3 foto’s mee mag doen. Plaats je er meer (jij hebt er nu geloof ik 4) dan ben je helaas automatisch gediskwalificeerd. Pas het dus svp even aan :o

Groeten,
Jeroen

Gisteren kwam ik een andere site tegen, waarop “mailers” ook andere foto’s konden beoordelen met een cijfer. Daar stond bij, dat bij het uitdelen van lage cijfers aan andere foto’s om zelf hoger te eindigen, je gediskwalificeerd werd. Misschien een idee? Er gebeuren nu wel erg rare dingen met de beoordelingen… Groeten, Tineke

Hallo Tineke,

Dank je voor je tip. Deze contest is voor ons ook een probeersel om in de toekomst vaker fotocontests te organiseren met wat grotere prijzen. We gaan deze contest dan ook evalueren en we nemen je tip zeker mee.

Groeten,
Jeroen