Hallo,
Ik organiseer en geef een fotografie workshop in Nepal in april volgend jaar. Als je je inschrijft draag je meteen bij aan een goed doel, er gaat namelijk 10% van de omzet naar Stichting Veldwerk, die ter plekke zeer goed werk verricht ism met de lokale bevolking. We maken een rondreis met aansluitend een facultatieve trekking door het Annapurna massief. De projecten van Stichting Veldwerk worden tevens bezocht (het eco-dorp Hamro Gaun, de healthcare centra in Dhading) en daarnaast wordt het jungle gebied Chitwan aangedaan waarbij je krokodillen, neushoorns en ijsvogels kunt spotten. Een zeer fotogeniek land met een zeer vriendelijke en kleurrijke bevolking!
Kijk hier voor meer informatie: http://deuxbleus.nl/fotografie-workshop-nepal.htm
Michelle
Hi Michelle,
Ongetwijfeld al die kant op geweest en hoop dat het mooi en leerzaam was voor de cursisten. Nu heb ik een kleine vraag aan jou. Ikzelf ben een hobby fotograaf en ga ook richting Nepal in oktober. Nu heb ik een Nikon D90 met op dit moment alleen een kit 18 - 105 lens. Nu wil ik graag een mooie andere lens meenemen waar je het diepte verschil mooi mee kan vast leggen. Heb jij een tip voor een goede lens?
Groeten,
Mark
Hoi Mark,
Ja, het is inderdaad mooi geweest in Nepal, maar ook een hele uitdaging om in zo’n land een fotografie-workshop/trekking te organiseren.
Ik heb zelf een Canon EOS camera en ben niet zo heel erg thuis in de Nikon lenzen. Maar ik zou kiezen voor een telezoom lens, bijvoorbeeld 70-200 of 70-300mm. Liefst lichtgevoelig, dus bijvoorbeeld f2.8 over de gehele lengte van de lens. Wel duur, maar dan heb je ook wat!
Groet en veel plezier in Nepal in oktober, het is een prachtig land!
Michelle