Forumnamen

Ik vraag het me al langer af, maar waarom gebruiken mnensen de meest vreemde forumnamen. Net in deze rubriek iemand die zijn Sepa of Iban nummer gebruikt: 190015429148 of misschien wel en BSN…
Waarom is er geen regel die zegt dat er een gewone naam, met aanvulling vanwege speciale interesse, favoriete bestemming, woonplaats, verjaardag of dergelijke.
Als je iemand wilt antwoorden of een privé bericht stuurt ga je toch niet beginnen met: Hallo 190015429148 …

Of ben ik de enige die er zo over denkt. Ik moest er iets achter zetten omdat Willem natuurlijk wel heel algemeen is.

Ben benieuwd,

Willem

Ik heet Jo en ik heb een hobby. Raden wat die hobby is?

Zou dit Topic “Forumnamen” niet meer respons hebben indien het verplaatst werd naar het “Wereldwijzer Reiscafé” vermits het niet louter om “even voorstellen” gaat, maar het een gegeven is dat om interactie vraagt ?

1 like

Wat die hobby is? Je bent hopelijk toch geen videoot? :slywink:

Persoonlijk ben ik geen voorstander van echte namen, toch een stukje privacy. En als het dan echt moet ook alleen m’n voornaam, in PB’s zal ik die sowieso ook wel gebruiken. Niet dat ik er nu heel kinderachtig in ben, per slot van rekening gebruik ik ook een foto van mezelf als avatar, maar door een afwijkende profielnaam hou je toch een beetje afstand tussen de echte en de online wereld. Per slot van rekening is alles wat je plaatst openbaar en in principe voor de eeuwigheid.

Daarnaast, hoeveel Willems zijn hier op WWZ aanwezig? Om dan nog maar niet te beginnen over de vele andere fora waar ik actief ben. Nee, dan vind ik een goed gekozen profielnaam (waarin uiteraard best de echte naam in opgenomen kan zijn) meestal toch herkenbaarder. Zo’n lang nummer valt daar dan uiteraard weer niet onder…

Hoi Willem,
Leuk dat je dit onderwerp wilt aankaarten hier op wereldwijzer,maar spijtig genoeg moet ik je topic verplaatsen naar de wereldwijzer reiscafe.
groet,georgessiam.

De naam Erik is meestal vergeven wanneer ik ergens een account aan wil maken. Sinds jaren zet ik er kingfisher (Engels voor ijsvogel) voor. Nu heet ik op veel sites kingfishererik en heb ik het ook als gmailadres, wel zo makkelijk :slight_smile:

Nou…uhm…ik had eerste keus geloof ik… :popcorn:

Ik heb altijd aangenomen, dat jij een liefhebber was van dat bier uit India, dat per pint verkocht wordt.

Zolang namen niet kwetsend zijn mag van mij iedereen de naam kiezen die hij (of zij) wil. Als dat een lang nummer is… so be it.

Nou mijn forumnaam ligt voor de hand,ben al jaren bezeten door Thailand en dus heb ik mijn voornaam gekoppeld aan Siam (vroeger werd Thailand Siam genoemd)

Ja India-gangers denken meestal; aan dat (inderdaad lekkere) biertje bij het woord kingfisher :slight_smile:

Jij maakte een account met je naam en dacht: laat ik hier eens een forum/website omheen bouwen, wat heb ik anders aan een account :slight_smile:

2 likes

Lijkt mij ook…