Weet niet meer waar ik deze tip gevonden heb (misschien wel hier lol2), maar ik was er erg blij mee.
Als je naar een museum wilt in Florence en de tickets van te voren wilt boeken kun je dat via internet doen.
Soms geeft die site aan dat er geen tickets meer van te voren geboekt kunnen worden.
Je kunt dan het boekingskantoor bellen en toch nog tickets boeken!
Het telefoonnummer is 0011 39 055294883
Het is wel Engelstalig. Hou pen en papier bij de hand, je krijgt een boekingsnummer (en tijd) door wat je moet laten zien bij het ophalen van de tickets.
Heb hier zelf 2 dagen van te voren tickets geboekt voor het Uffize en de Academia (waar standbeeld van David staat). En wat stónd er een rij bij allebei de musea. Het scheelde echt wel een uur wachten.
De tickets vh uffize haal je bij kassa 3 (tegenover ingang) en je kunt een kwartier voor de opgegeven tijd je tickets ophalen. Bij de academia moet je in de rij voor gereserveerde tickets staan. Ze vragen je je boekingsnummer als je binnen bent.
De reserveringskosten zijn 4 euro per ticket (dezelfde als op de site) maar dat is het zeker waard wat mij betreft.
Elke leeftijd heeft zijn charme, zegt men.
Ietwat ouder zijn kan bovendien heel wat voordeel bieden, zeker in Italië.
Ben je EU-burger en ben je minstens 65 jaar?
Dan liggen ALLE MUSEA GRATIS aan je voeten.
Je moet het wél uitdrukkelijk vragen aan de kassa én een persoonsbewijs voorleggen waaruit je leeftijd blijkt.
De meeste musea zijn er zeer redelijk in prijs, 2 à 4 euro per persoon, andere kosten 12 € of meer. Tijdens ons 6-daags bezoek aan Florence hebben mijn vrouw en ik samen zo’n 100 € uitgespaard.
Laat dus voor één keer maar horen hoe oud je écht bent.