Ticket Vaticaan (Sixtijnse kapel)

Binnenkort ga ik op citytrip naar Rome. Maar een aantal dingen zijn mij nog niet echt duidelijk. Ik zou heel graag het vaticaan waarbij de sixtijnse kapel bezoeken.

• Waar kan ik het best/goedkoopst tickets krijgen?
  • Je moet een uur zeggen wanneer je het musea en de kapel wilt bezoeken, liggen deze monumenten dan bij elkaar zodat je niet anders kan dan er door te lopen in dit bepaalde uur?
  • Als je je tickets al hebt, mag je dan via een andere deur naar binnen ? Of moet je ook in de lange rijen staan?

Gelieve hier zo rap mogelijk antwoorden op te geven en als je zelf andere voorstellen hebt dat ik zeker moet bezoeken (naast het Colosseum, forum romanum, pantheon, trévifontein, spaanse trappen) gelieve die hier te plaatsen!
Alvast bedankt :kus:

Tip: ga er om 8 uur staan. Het museum gaat om 9 uur open.
Kosten 15,euro. Als je 10 euro meer betaald, kun je via een andere rij en is die is korter…

Tip:
Maak een fietstocht!
http://www.bajabikesrome.com/ inclusief nederlandse gids.

Ja, maar ik zou mijn tickets al vantevoren via internet kopen (officiële site van vaticaan) Maar wat ik vooral niet begrijp is dat je moet zeggen dat je vb. om 14u wilt gaan. Maar je kan toch in 1 uurtje de sixtijnse kapel en andere musea niet bekijken? Want het ticket is geldig voor de sixtijnse kapel EN musea.

Het ticket is geldig voor het vaticaans museum, de sixtijnse capel is daar een onderdeel van. In ongeveer 2,5 - 3 uur kun je het hele museum bekijken.
Het is inderdaad aan te bevelen om de tickets van te voren te kopen, daardoor kun je meteen binnen, zonder wachttijden en de tijd die jouw uitkomt.

groetjes uit Rome