Ik kan niet zeggen dat het me tot op heden bijzonder veel interesseerde wie de nieuwe paus zou gaan worden, en ik moest enigszins lachen om alle media-aandacht voor deze middeleeuwse verkiezing. Toch vind ik de keuze voor een Argentijn wel een topic waard. De man in kwestie had vaak mot met de Kirchners en is voor zover ik weet enigszins omstreden door zijn houding tijdens de laatste dictatuur. Vorig jaar nog liet hij zich openlijk uit in een toespraak over het autoritaire en corrupte karakter van de huidige regering van CFK. Voor de Argentijnen zal dit vast belangrijk nieuws zijn: ik ben benieuwd of jullie aldaar iets merken van mogelijk enthousiasme voor deze keuze. Want katholiek of niet, nationalistische gevoelens worden altijd door dit soort nieuwtjes gestreeld.
Het is een gekkenhuis op Plaza de Mayo, voor de kathedraal. Maar mij persoonlijk zal het mijn rooms katholieke re… vul zelf maar in
Prima overigens dat hij anti-K is, dat siert hem in mijn ogen, maar tijdens de Videla-periode zou hij niet geheel brandschoon zijn geweest, to put it mildly. En ook deze man schijnt weer aarts conservatief te zijn, iets waar ik ook niet veel mee opheb.
PS: Overigens was het een gekookt eitje, wel lekker hard inderdaad ![]()
Enfin, hij schijnt zowel van voetbal als tango te houden.